۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۵۵

نجات روباه قرمز مصدوم در چهارمحال و بختیاری

در اقدامی فرهنگی و زیست محیطی یک قلاده روباه قرمز به مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان اردل تحویل و جهت ادامه مداوا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شد.
نجات روباه قرمز مصدوم در چهارمحال و بختیاری
شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ گفت: در اقدامی فرهنگی و زیست محیطی، توسط دوستداران محیط زیست یک قلاده روباه قرمز که از ناحیه کمر آسیب دیده بود، در شهرستان اردل به مأموران حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

وی افزود: این روباه قرمز جهت مداوا و بازگشت به زیستگاه اصلی خودش، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافت.

  احمدی در ادامه اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده روباه قرمز با نام علمی Vulped Vulres از تیره سگ سانان با بدنی کم و بیش باریک و دراز که برای سریع دویدن و تعقیب شکار مساعده شده‌اند.

وی اضافه کرد: این گونه روباه از ۴ گونه دیگر روباه بزرگتر بوده و وزنش به ۲.۵ تا ۱۰ کیلوگرم می‌رسد. این مقام مسئول درباره مشخصات ظاهری این گونه عنوان کرد: رنگ پشت گوش سیاه یا قهوه ای، دمی بلند و پرمو با انتهای سفید پوزه باریک و گوش های بلند و نوک تیز است. وی ادامه داد: به طور کلی روباه به عنوان حیوانی شبگرد شناخته می‌شود، این حیوان معمولا به صورت تکی زندگی می‌کند و اجتماعی نیست، مگر در زمان جفت‌گیری و مراقبت از توله‌ها که به زندگی اجتماعی روی می‌آورد، روباه به طور معمول دو لانه با چند خروجی اضطراری دارد و در زمان خطر توله‌هایش را به لانه دیگر می‌برد.

احمدی در پایان تصریح کرد: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به عنوان رسالت همگانی از جمله فعالیت های انجمن های مردم نهاد بوده و حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۲:۴۶

28 Dec 2019