۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۱۳۰۷
در چهارمحال و بختیاری :

نبود زیر ساخت سدی برای احداث مراکز فرهنگی در منظریه/ گره ای که به دست راه و شهرسازی باز می شود

متاسفانه هیچ گونه زیر ساخت فرهنگی در منطقه منظریه شهرکرد وجود ندارد و همین امر موجب شده که اعتراض اهالی آن منطقه بلند شود و این مشکلی است که به دست راه و شهرسازی حل می شود.
نبود زیر ساخت سدی برای احداث مراکز فرهنگی در منظریه/ گره ای که به دست راه و شهرسازی باز می شود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ اگر امروز حاشیه نشینی به عنوان یک معضل برای شهرهای بزرگ و متوسط تلقی می شود این نگرانی درمورد مسکن مهر در منظریه شهرکرد نیز وجود دارد.

با توجه به انبوه جمعیتی که در طرح های مسکن مهر اسکان یافته؛ ضروری است زیرساخت های فرهنگی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد تا از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

مبارزه با اعتیاد، معضلات اجتماعی، کاهش میزان طلاق و حاشیه نشینی چهار محوری است که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری می باشد و وظیفه قانونی و شرعی مسئولین بر این است که در این چهار زمینه اقدام و عمل کنیم.

وجود زیرساخت های فرهنگی می تواند در مشارکت و حضور اجتماعی جوانان و کاهش برخی آسیب ها موثر باشد.

از جمله مواردی که می تواند در فرهنگ یک جامعه و یک منطقه موثر باشد وجود مراکز فرهنگی از جمله کتاب خانه و داشتن محیطی سالم چون اماکن ورزشی و تفریحی مثل پارک ها و فضای سبز می باشد که متاسفانه در شهرک منظریه شهرکرد حتی هیچ گونه از این امکانات دیده نمی شود.

بنا به گفته های برخی مسئولین زیر ساخت های لازم جهت ایجاد مراکز فرهنگی وجودداشته باشد تاآن ها بتوانند اقدامی را انجام دهند که متولی این کار راه و شهرسازی بوده اما متاسفانه راه و شهرسازی این منطقه را به حال خود رها کرده و تا کنون هیچ گونه اقدامی در جهت زیر ساخت های فرهنگی انجام نداده است.


به محض دادن یک مکان ما میتوانیم تجهیزات کتابخانه را مهیا کنیم


رسول صفیان رئیس توسعه کتاب خانه های استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: متاسفانه هیچ مکانی در اختیار نهاد کتاب خانه های عمومی در شهرک منظریه شهرکرد نگذاشته اند و هین امر موجب شده که ما نتوانیم در این راستا اقدامی را انجام دهیم .

وی تصریح کرد: دستگاه های بهره بردار باید مکانی را برای کتاب خانه به ما بدهند تا ما بتوانیم در بحث ترویج نیروی انسانی و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهیم.

صفیان با اشاره به اینکه ما در فرهنگ توسعه کتاب و کتاب خوانی نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم بیان داشت: اگر در شهرک منظریه فضا را به ما بدهند در سریع ترین زمان ممکن کار را انجام خواهیم داد.

وی با اذعان بر اینکه بر ای ما فرقی ندارد شخص حقیقی یا حقوقی ساختمان را به ما واگذار کند بیان داشت: در شهرک منظریه چهارمسجد ساخته شده است که همه آن ها استفاده های لازم را از آن نمی برند اگر این مکان را در اختیار ما بگذارند ما به بهترین شکل ممکن آنجا را تجهیز کرده و مورد استفاده برای همگان قرار خواهیم داد.

صفیان بیان داشت: برخی مساجد در این منطقه قابلیت به تبدیل شدن را دارد اگر فضا یا سالنی از مساجد را به ما بدهند ما قابلیت تبدیل شدن به مرکز فرهنگی آن جا را داریم.


هیچ گونه فضای تفریحی در شهرک منظریه ساخته نشده است


مجید جلالی رئیس سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: متاسفانه تا کنون موفق به احداث پارک و فضای سبز در منطقه منظریه نشده ایم.

وی تصریح کرد: شهرک منظریه یک شهرک جدید احداثی است که باید مسئولین و نماینده ها تحویل شهرداری بدهند تا شهرداری بتواند کاری را از پیش ببرد.

جلالی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری با مسکن در بحث جوی و جدول هم به نتیجه نرسیده اند بیان داشت: شهرداری تنها کاری که برای منظریه شهرکرد می تواند انجام دهد بحث خدمات شهری است.

وی اذعان داشت: زیر ساخت های لازم تا کنون برای ایجاد پارک و فضای سبز انجام نشده و این گره به دست راه و شهرسازی باز می شود.

جلالی با اذعان بر اینکه ما محدودیت انجام کار داریم بیان داشت: ما تنها کاری که توانسته ایم انجام دهیم درختکاری برخی جاها در منظریه شهرکرد است .

وی تاکید کرد: راه و شهرسازی به جد باید ورود پیدا کند و هرچه سریعتر زیرساخت های لازم برای ساخت مراکز فرهنگی را آماده کند تا بتوانیم در این امر کمک شایانی به مردم بکنیم.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ اماکن فرهنگی برای هر جا و منطقه ای از شهر خصوصا" حاشیه نشین ها لازم و ضروری است چرا که مسئله فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر است ، منطقه منظریه شهرکرد یک منطقه جدید الحداث است که روز به روز به جمعیت این منطقه افزوده می شود و اینجاست که همت مسئولین خصوصا" راه و شهرسازی را می طلبد که همگی دست دردست هم دهند و هرچه سریعتر مشکلات زیر ساخت های فرهنگی را برای آن منطقه حل کنند.

انتهای پیام/1020 ج
گزارش از مرضیه عالی پور هفشجانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۹:۵۷

27 Dec 2019