۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۱۲۷۲

وقتی از نظر خبرگزاری دولت منتقدان FATF آدم نیستند / گزارش آماری از یک پویش بزرگ

خبرگزاری ایرنا در گزارش اعضای شبکه اجتماعی توئیتر را که پیام هایی در انتقاد به پیوستن ایران به پالرمو منتشر کرده بودند را "ربات یا کاربری فیک" خوانده است در حالی که 157,589 عضو توئیتری هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" و محتوای منتشر شده در این خصوص را مورد پسند قرار داده اند.
وقتی از نظر خبرگزاری دولت منتقدان FATF آدم نیستند / گزارش آماری از یک پویش بزرگ
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو در پنجم بهمن ماه ۱۳۹۷ در شبکه اجتماعی توئیتر مطرح شد که بیش از ۵۶ میلیون بازدید کننده و بیش از چهار میلیون مرتبه موضوع توسط اعضای توئیتر دنبال و مشارکت شده است. این در حالی است که خبرگزاری رسمی دولت تدبیر و امید "ایرنا" کابران توئیتری را که منتقد پیوستن به پالرمو بوده اند را "ربات یا کاربری فیک" فرض کرده است.

البته شاید این خبرگزاری فراموش کرده است که این لایحه به خاطر ایراداتی که بر آن وارد شده مورد تایید قرار نگرفته و مجمع تشخیص مصلح نظام نیز در جلسه نخست موفق به تعیین تکلیف آن نشده است و بنابر استدلال خبرگزاری ایرنا، احتمالا این عدم نتیجه گیری که تا کنون ادامه داشته است ناشی از عملکرد "رباتها" بوده است. خبرگزاری ایرنا استدلال کرده است که محتوای منتشر شده در توئیتر"می‌تواند علما و ائمه جمعه را نیز تحت تأثیر خود قرار داده باشد."



باز هم بگو نواره، نوار که پا نداره



برای اطلاع مخاطبان آماری از نحوه انتشار و باز نشر هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" در شبکه اجتماعی توئیتر ذکر می شود. "پالرمو_علیه_معیشت" عنوان هشتگی بود که توسط ۵۶ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۸ عضو شبکه اجتماعی توئیتر بازدید شده و تعداد چهار میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۸۹ مخاطب یکتا داشته است. تعداد ۴,۴۴۱ در این خصوص در شبکه اجتماعی توئیتر محتوا منتشر و یا بازنشر کرده اند. ۱۴۸,۱۳۶ عضو توئیتری هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" و محتوای منتشر شده در این خصوص را مورد پسند قرار داده اند. از بین منتشر کنندگان هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" حدود ۱۷ درصد دارای بیش از ۱۰۰۰ و تا ۵۰ هزار دنبال کننده دارند.

تعداد محتوای منتشر شده در توئیتر در خصوص هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" بیش از ۵۶هزار مورد بوده است که مشارکت کننده در این مبحث از کشورهای دیگر به ویژه آمریکا نیز بوده است. برای اطلاع مخاطبان نمودارهای آماری کابران توئیتر که در انتشار وبازشنر و پسند کردن هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" مشارکت داشته اند در جدول زیر نمایش داده می شود.

برای یادآوری و اطلاع خبرگزاری ارگان دولت اعلام می شود؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه ششم بهمن ماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.در این جلسه که تعدادی از فقهای شورای نگهبان، وزرای امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و روسای کمیسیون های قضایی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ادامه بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مطرح که ابتدا گزارش کمیسیون های سیاسی دفاعی و حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد و در ادامه روسای کمیسیون‌های قضایی و امنیت ملی مجلس و سپس وزرای امور خارجه و اقتصاد و نیز رئیس کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس‌جمهور دیدگاه‌های خود را به نمایندگی از مجلس و دولت مطرح کردند.ادامه بررسی ها و طرح دیدگاه های اعضای مجمع در مورد تعیین مصلحت در خصوص این لایحه به جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول گردید.

در حدود سه ماه گذشته برخی وزرا درباره تصویب لوایح FATF به مقام معظم رهبری نامه نوشته‌اند، که بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)در نامه ای در این خصوص تاکید کرد: بی‌شک تجربه مردم در بی‌نتیجه بودن راهی که رفته‌اید مانع از ادامه دادن این مسیر خواهد شد و جنبش دانشجویی نیز از تمام ظرفیت‌ها برای رسوا کردن این مسیر غلط و لیبرالیست‌ها و منافقان استفاده کرده و به پشتوانه مردم و رهبری معظم اجازه خروج انقلاب از مسیر اصلی را نخواهد داد.

در این نامه آمده است: "آقایان وزرا، با توجه به مواردی که ذکر شد، به صراحت اعلام می‌کنیم که کشور در بن‌بست نیست؛ بلکه این سیاست‌های لیبرالی شما غرب‌پرستان بیگانه با منطق انقلاب اسلامی است که به بن‌بست رسیده و به گل نشسته است. بن‌بست خود شما هستید و این بوی تعفن تفکرات مسموم لیبرالی است که به مشام می‌رسد.

فضاحت برجام و آدرس غلط دادن به مردم و اتلاف عمر و سرمایه‌ ملت بس نبود که درپی برجام ۲و ۳ هستید؟ مگر برجام دردی از این مردم دوا کرد که حالا قرار است نسخه‌های مشابهش کاری کنند؟ باور کنید اگر برجام نسخه‌ای شفابخش بود ابتدا چشمان شما را باز می‌کرد نه اینکه بیش از پیش بر خامی‌ برخی افراد بیشتر بیفزاید!

آقایان وزرا، امروز با شما اتمام حجت می‌کنیم، اینجا جمهوری اسلامی است؛ اگر تاب ایستادگی و مقاومت دربرابر سیل دشمنان این ملت را ندارید، از سمت خود استعفا دهید. این مردم در میانه جنگ اقتصادی به مسئولانی شجاع نیاز دارند نه به بزدلانی واداده دربرابر استکبار."

خبرگزاری ایرنا در گزارش منتشر شده خود مدعی شده است که کابرانی که در توئیتر هشتگ "پالرمو_علیه_معیشت" را منتشر کرده اند از جایگاه قابل توجهی برخودار نیستند و طرفرداران کمی در توئیتر دارند که البته وقتی موضوعی به ترند نخست تبدیل می شود خود دلیل بر میزان و تعداد کاربران و دنبال کنندگان موضوع دارد و نیاز به آوردن دلیل دیگری نیست. اما برای اطلاع خوانندگان محترم به استحضار می رساند در روزهای گذشته موضوع تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو در محافل حقوقی و عمومی کشور به طور جدی پیگیر و موضعگیری هایی را نیز به دنبال داشته است که افراد اظهار نظر کننده از افراد موثر، نخبه، اساتید دانشگاه و از مدیران و مسئولان کشوری بوده اند. افرادی همچون سید محمد حسینی(وزیر اسبق فرهنگ)، شهریار زرشناس، سید حسین نقوی حسینی (نماینده مجلس) و حجت الله عبدالملکی و هزاران دانشجو، استاد و کارشناس دیگر اظهار نظر کرده اند، که البته از نظر خبرگزاری ارگان دولت جعلی و ربات هستند. این محتوای خبرگزاری ارگان دولت در آستانه دهه میارک فجر ما به یاد شعاری می اندازد که می گوید " باز هم بگو نواره، نوار که پا نداره"

جدول فوق و تصاویر برخی از توییتهای منتشره توسط این افراد سرشناس به خوبی نشان می دهد که برخی افرادی که در توئیتر این موضوع را دنبال کرده اند دارای چه جایگاهی هستند.





انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۷:۳۸

26 Dec 2019