کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بپذیریم در کشور مشکل آب وجود دارد/آلودگی کلان‌شهرها نتیجه خسارات دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به طبیعت است

7 بهمن 1397 ساعت 14:14

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم باید هزینه تصمیمات غلط را بدهند، باید بپذیریم که در کشور مشکل آب وجود دارد، امروز ایران در شرایطی نیست که بخواهد هرچقدر آب مورد نیاز است تخصیص دهد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی و لزوم بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اظهار کرد: تاکنون کشوری نتوانسته متوسط عمر مردم را در یک دوره چهل ساله، ۲۵ سال افزایش دهد و این یکی از دستاوردهای مهم ایران دراین زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه ایران در موقعیت مکانی بدی به لحاظ امنیت قرار دارد اما از لحاظ تامین امنیت تاکنون جز تعداد معدودی مشکل نداشته یاست افزود: نباید از نارسایی‌های موجود غافل شد، نارسایی‌هایی که برخ به علت مشکلات خارجی و برخی به دلیل کم‌کاری‌های داخلی بروز کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه نباید به خارج از کشور تلقین کنیم که گرفتار نفاق و دوگانگی هستیم خاطرنشان کرد: باید با فسادها برخورد شود و نباید فریب منافقان و استعمارگران را بخوریم و وانمود شود که فاسدان و دزدان بر سر کارند.

کلانتری به کارگیری عقل را فاکتور مهمی در توسعه پایدار عنوان و اضافه کرد: توجیه اقتصادی در همه زمینه‌ها مانند کشاورزی، اقتصاد، بهداشت، صنعت و... اولین اصل در توسعه پایدار است، نظم اجتماعی نیز یکی از اصول مهم و اساسی در این زمینه است اما در این بین باید حواسمان را جمع کنیم که این توسعه زمینه‌ساز تخریب محیط زیست نباشد و این موضوع را می‌توان به‌عنوان اصل سوم در توسعه مدنظر قرار داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه کشور در منابع آب با محدودیت‌هایی مواجه است، توقع نابجا از طبیعت باعث واکنش آن می‌شود به همین سبب خسارات پزشکی در جنوب کشور از محصولات کشاورزی تولیدی بیشتر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بروز مشکل آلودگی هوا در همه کلان‌شهرهای کشور بیان داشت: همه این‌ها نتیجه خسارت‌هایی است که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ وارد شد و امروز در دهه ۹۰ شاهد نتایج آن هستیم.

وی ادامه داد: مردم باید هزینه تصمیمات غلط را بدهند، باید بپذیریم که در کشور مشکل آب وجود دارد و و وزارت نیرو باید طبق تخصیص آب کل کشور را بدهد.

کلانتری با تاکید بر اینکه امروز ایران در شرایطی نیست که بخواهد هرچقدر آب مورد نیاز است تخصیص دهد یادآور شد: درحال حاضر در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اختیار آب از دست اشخاص خارج شده است.

وی افزود: با وجود شرایط فعلی دیگر نمی‌توان بیش از ۸۵ درصد از منابع آبی را به کشاورزی اختصاص دهیم و باید به دنبال روش‌های نوین برای آبیاری مزارع و باغات باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 41258

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41258/بپذیریم-کشور-مشکل-آب-وجود-آلودگی-کلان-شهرها-نتیجه-خسارات-دهه-های-۶۰-۷۰-طبیعت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir