۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۱۲۵۶
در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي

دستاوردهاي انقلاب اسلامي؛ از انقلاب تا به امروز در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان گفت: دشمنان با هوچي‌گری و جنجال در پي به حاشيه کشاندن دستاوردهاي انقلاب هستند و بنابراين وظيفه همه ما ترسيم و برجسته ساختن 40 سال دستاورد نظام جمهوري اسلامي ايران است.
دستاوردهاي انقلاب اسلامي؛ از انقلاب تا به امروز در شهرستان لردگان
برهان حسين پور فرماندار شهرستان لردگان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: هرچه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي فاصله گرفته شود، اهميت پرداختن به موضوع دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي و اهميت تبيين دستاورد‌ها و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي بيش‌تر مي‌شود.
 
وي افزود: دشمن با صرف هزينه هاي کلان، جنگ نابرابر رسانه اي عليه انقلاب اسلامي به راه انداخته تا مردم را نسبت به انقلاب و خدمات آن بدبين کنند در چنين شرايطي، اهميت تبيين دستاوردهاي انقلاب و جمهوري اسلامي به‌عنوان يک وظيفه آشکار مي‌گردد.
 
فرماندار لردگان بيان داشت:  قبل از انقلاب اسلامي شهرستان لردگان جزء يکي از بخش‌هاي شهرستان بروجن بوده و در سال 1359 بعنوان يك شهرستان مستقل ارتقاء يافت و در حال حاضر شهرستان لردگان داراي  230 هزار نفر جمعيت،  پنج بخش، پنج شهر و حدود 360 روستا مي‌باشد و بعنوان يكي از بزرگترين شهرستان‌هاي استان چهر محال و بختياري مطرح مي‌باشد كه قابليت تبديل به سه شهرستان را دارد.

 90 درصد جمعيت شهرستان لردگان از نعمت گاز برخوردار هستند

حسين پور در خصوص حوزه  گازرساني در اين شهرستان گفت:  تا سال 1357 تنها روستاي باغ‌ بهزاد بعلت واقع شدن در مسير اصلي خط انتقال گاز، گازدار بوده ولي در حال حاضر تعداد 5 شهر و 177 روستا با جمعيت بالغ بر 205 هزار نفر با پوشش 90 درصدي جمعيت شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.
 
 

وي بيان داشت:  قبل از انقلاب هيچ مزرعه پرورش ماهي، آبياري باراني، آبياري قطره‌اي، مرغداري صنعتي وجود نداشته ولي از اول انقلاب تا سال 1396، 2 هزار هكتار آبياري باراني، 2 هزار هكتار آبياري قطره‌اي، 19 واحد مرغداري صنعتي، 8 واحد توليد كبك،72 کارگاه شيلات، 112واحد پرواربندي بره و گاو شيري و  35 موزد گلخانه، و سه کلينيک گياهپزشکي و ... در اين شهرستان راه اندازي شد.
 
      
به برکت نظام جمهوري اسلامي پنج شهر و 354 روستاي شهرستان لردگان  از نعمت برق برخوردار هستند

فرماندار لردگان به حوزه برق‌رساني اشاره کرد و گفت:  هيچ کدام از روستاها و شهرهاي  شهرستان قبل از انقلاب به جز شهر لردگان که ازموتور برق استفاده مي کرد هيچ کدام از روستاها برق نداشتند. اما به برکت نظام جمهوري اسلامي پنج شهر و 354 روستاي اين شهرستان  از نعمت برق برخوردار هستند.
 
 
وي اظهار داشت:  قبل از انقلاب 40 آموزشگاه با بيش از 6 هزار و 500 نفر دانش آموز در بعضي از مقاطع در اين شهرستان مشغول به تحصيل بودند و بعضي از جوانان اين شهرستان براي ادامه تحصيل در برخي مقاطع تحصيلي مجبور بودند راهي شهرستان هاي همجوار شوند اما امروز  چهار اداره آموزش و پرورش، لردگان، خانميرزا، فلارد و عشايري با تعداد 485 آموزشگاه و 46 هزار و يکصد نفر دانش آموز در همه مقاطع تحصيلي در حال تحصيل هستند.

 حسين پور به راه و شهرسازي  ايمن شهرستان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب فقط 90 کيلومتر راه و جاده آسفالته بود ولي بعد از انقلاب 766 كيلومتر جاده روستايي، 539 کيلومتر جاده آسفالته و 142 كيلومتر جاده خاكي،  38 كيلومتر بزرگراه  در اين شهرستان وجود دارد.
 
 
وي درخصوص وضعيت مخابرات شهرستان گفت: در سال 1357 تنها يك خط مورس جهت تلگراف در شهرستان وجود داشته ولي در حال حاضر تعداد مشتركين خط ثابت به 27 هزار و 300 مشترک مي رسد و پوشش آنتن دهي تلفن همراه در اين شهرستان بيش از 98 درصد مي‌باشد.
 
فرماندار لردگان در حوزه آب و فاضلاب اين شهرستان گفت: قبل از انقلاب تنها شهر لردگان و 19 روستاي اين شهرستان از نعمت آب شرب برخوردار بودند ولي در حال حاضر 5 شهر و 235 روستا داراي شبكه آب آشاميدني سالم مي‌باشد.
 
وي به صنايع مهم اين شهرستان نيز اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب ، طرح‌هاي بسيار مهم و ملي مانند سدهاي خرسان 1، 2 و 3، كارون 4، پتروشيمي، كارخانه سيمان، معادن سنگ هاي تزئيني و لاشه سنگ، گچ و 55 واحد فعال صنعتي در شهرك صنعتي با بيش از 750 نفر اشتغال زائي وجود دارد كه نقش بسيار مهمي در رونق و آباداني شهرستان لردگان دارند.
 

وي با اشاره به حوزه صدا و سيما و رسانه ها گفت:  تا قبل از انقلاب در لردگان  تنها راديو آن هم در بعضي از مناطق وجود داشت . اما بعد از انقلاب علاوه بر راديو – تلويزيون به صورت ديجيتال حدود 85 درصد از شهرستان را پوشش مي دهد و 19 کانال تلويزيوني و 18 کانال راديوئي و ساير مناطق شهرستان از کانالهاي يک، دو، سه و چهار برخوردارند .
 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۳:۱۹

27 Dec 2019