کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری:

عزت و اقتدار جهانی ایران، نتیجه ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی!/ بی‌توجهی به اقتصاد و فرهنگ مشکل اصلی کشور است

7 بهمن 1397 ساعت 9:29

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان گفت: درست است که مسائل مادی بسیار مهم است اما آنچه که مردم برای آن انقلاب کردند تنها این موضوعات نبود، بلکه عزت اسلامی و سربلندی در دنیا مدنظر آن‌هایی بود که مبارزه کردند و شهید شدند، امروز در هیچ کجای دنیا کشوری مستقل‌تر از ایران پیدا نمی‌شود.


آیت‌الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر ما بحث از ارزیابی چهار دهه گذشته انقلاب و خدماتی که نظام اسلامی در ابعاد مختلف داشته می‌کنیم به معنای نادیده گرفتن کاستی‌هایی که امروز مردم ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تبعیض‌ها و سوءمدیریت‌ها نیست.

اسلامیان با بیان اینکه در این بحث به این موضوع می‌پردازیم که آیا در این چهل سال خدمتی شده یا نه اضافه کرد: قطعا کمبود و سوءمدیریت هست و همه در فشارهایی هستیم که همه آن‌ها منشاء خارجی ندارند و به قول متخصصان و بدون توجه به گرایش‌های سیاسی حداقل ۵۰ درصد آن قابل حل است ولی سوءمدیریت‌ها مانع از اصلاح این امور می‌شود.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما اگر بحث از پیشرفت در مسائل فرهنگی می‌کنیم این به معنای رضایت از وضعیت موجود نیست، به شدت دلسوزان نظام از وضعیت فرهنگی موجود ناراحت هستند.

مقایسه شرایط امروز جامعه با زمان پهلوی ظلم به انقلاب است

وی با تاکید بر اینکه مقایسه شرایط امروز جامعه با زمان طاغوت ظلم به انقلاب است اضافه کرد: مقایسه فقط به این سبب صورت می‌گیرد که تفاوت‌ها برای جوانانی که آن زمان نبودند و ظلم‌های رژیم پهلوی را ندیدند روشن شود.

اسلامیان یادآور شد: کسی که وضعیت جامعه، اقتصاد، فرهنگ و مسائل مختلف داخلی و خارجی آن روز را دیده باشد امروز کاملا متوجه است که چرا می‌گویم مقایسه شرایط امروز و قبل از انقلاب ظلم به نظام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از بیست سال از عمرم در زمان طاغوت سپری شده است تاکید کرد: وضعیت قبل و بعد از انقلاب در زمینه اقتصادی، رفاه، خدمات عمرانی و... قابل قیاس با امروز نیست، در آن زمان در استان چهارمحال و بختیاری جز یکی دو جاده دیگر جاده آسفالته‌ای وجود نداشت.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز مرتفع‌ترین قسمت‌های استان و حتی دورافتاده‌ترین روستاها به جاده آسفالته دسترسی دارند.

وی با اشاره به خدماتی که در زمینه آبادانی به روستاها ارائه شده است بیان داشت: زمانی بود که روستاهای ما در خواب هم نمی‌دیدند که به آب لوله‌کشی‌، گاز و برق دسترسی داشته باشند.

پیشرفت‌های پزشکی ایران را به مقصد بسیاری از بیماران دنیا برای درمان تبدیل کرده است

اسلامیان به خدمات ارائه شده در حوزه سلامت در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: زمانی در کشور پزشکان پاکستانی و هندی ارائه خدمت می‌کردند و عدم هم‌زبانی، انتقال درد را برای بیمار مشکل کرده و باعث بروز اشتباهات پزشکی و بعضا تجویز داروی اشتباه می‌شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در ایران اضافه کرد: امروز بسیاری از مردم دنیا ایران را برای درمان دردشان ایران را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری به پیشرفت‌های علمی، فراهم شدن زمینه تحقیق و پژوهش برای دانشمندان ایرانی در کشور و اثبات جوانان ایرانی به دنیا و... اشاره و تاکید کرد: شاید امروز برای جوانان باورکردنی نباشد که مستشاران خارجی در ایران تا چه حد ایرانیان را تحقیر می‌کردند و جلو پیشرفت جوانان را می‌گرفتند.

وی بیان داشت: خدمات مادی و معنوی بسیاری در بعد از انقلاب ارائه شده است، در زمان قبل از انقلاب پول تسلیحات نظامی از جیب مردم پرداخت و با آن پایگاه‌های نظامی برای آمریکایی‌ها ساخته می‌شد و هیچ ایرانی حق استفاده از ادوات نظامی را نداشت.

جوانان مطالعه تاریخ قبل از انقلاب را در برنامه خود قرار دهند

اسلامیان ضمن توصیه جوانان به مطالعه کتاب‌های تاریخ و تفکر درخصوص زندگی قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در جریان وضعیت زندگی، فرهنگ، اقتصاد و... در زمان طاغوت هستند و می‌توانند بگویند در آن زمان حتی امکان تحصیل در دانشگاه‌ها هم برای طبقات خاصی مهیا شده بود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کاستی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد نتیجه ندانم‌کاری‌ها، کم‌کاری‌ها و چه‌بسا خیانت‌هاست و ما از این موارد دفاع نمی‌کنیم اما در بُعد فرهنگ و اقتصاد هم که انتقاد بسیار وجود دارد باز هم پیشرفت‌هایی دیده می‌شود.

عزت اسلامی و سربلندی در دنیا مدنظر آن‌هایی بود که انقلاب کردند

اسلامیان گفت: درست است که مسائل مادی بسیار مهم است اما آنچه که مردم برای آن انقلاب کردند تنها این موضوعات نبود، بلکه عزت اسلامی و سربلندی در دنیا مدنظر آن‌هایی بود که مبارزه کردند و شهید شدند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا کشوری مستقل‌تر از ایران پیدا نمی‌شود، بنابراین آنهایی که تاریخ را دیدند و لمس کردند باید مسائل را صادقانه برای نسل جدید توضیح دهند و از کمبودها هم دفاع نکنند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار انتقاد از کمبودها، سوءمدیریت‌ها و جهالت‌ها باید خوبی‌ها و خدمات هم دیده شوند و در کفه ترازو قرار گیرند یادآور شد: امیدوارم مردم با شور و امید همان‌طور که تا بحال اینطور بوده در راهپیمایی ۲۲ بهمن که روزی مهم برای کشور است حضور یابند.

انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج


کد مطلب: 41250

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41250/عزت-اقتدار-جهانی-ایران-نتیجه-۴۰-سال-مقاومت-ایستادگی-بی-توجهی-اقتصاد-فرهنگ-مشکل-اصلی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir