کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محدودیتی در پرداخت تسهیلات رونق تولید وجود ندارد

3 بهمن 1397 ساعت 18:15

مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیتی وجود ندارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در آیین معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری به خوبی می‌تواند مسیر صنعتی شدن را ادامه دهد، به طوری که بسیاری از واحدهای صنعتی می‌توانند به عنوان صنایع مادر برای تکمیل زنجیره تولید و صنایع وابسته آن فعالیت کنند.

مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام فعالیت‌هایی که در این استان رخ می‌دهد حاصل تلاش بخش خصوصی است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که از زمان جنگ تا کنون بوده، بیان کرد: عمده محدودیت‌ها و فشارها مربوط به تحریم‌ها، منابع مالی، تجهیزات، مواد اولیه و از خارج کشور بوده است.

موفق با اشاره به اینکه تمام مشکات مرتفع نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاقاتی رخ داده که این اتفاقات برای روان‌تر شدن فعالیت‌ها در استان‌ها است و به دنبال کاهش اکثر موانع و مشکلات هستیم.

مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری در راستای پیشبرد اهداف هستند در غیر اینصورت اگر تلاش دستگاه‌های اجرایی استان نباشد، اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

موفق از کسب رتبه دوم کشور برای چهارمحال و بختیاری در برگزاری ۳۰۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبرداد و تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات رونق تولید محدودیتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در جذب تسهیلات روستایی خوب عمل کرده به طوری که سهم اختصاصی به بخش صنعت، معدن و تجارت استان ۳۰ میلیارد تومان بوده با این حال ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را جذب و پرداخت کند.

موفق خاطرنشان کرد: سالانه حدود شش هزار تن مواد معدنی از معادن استان خارج شده که با قراردادهایی که با ایمیدرو منعقد شده می‌توان کانی‌های فلزی را به چرخه مواد معدنی افزود.

وی در ادامه یادآور شد: کانی‌های ارزشمند طلا و کانسارهای پلاسری در استان کشف شده است که قطعا با فرآوری آن‌ها ارزش افزوده و اشتغال مطلوبی نصیب استان خواهد شد.

مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه کشوری برخی محصولات استان، تاکید گفت: حدود ۵۰ واحد صادراتی برند در استان وجود دارد که این واحدها ۴۰ محصول مختلف را تولید می‌کنند.

وی تفویظ اختیارات و ثبت سفارش ارزی از مواردی دانست که لازم است با دقت کافی سازمان‎های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به آن بپردازند.

موفق با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره توسط اصناف در استان‌ها، بیان کرد: قیمت‌ها در بازار ملزم به نظارت و کنترل از طریق تنظیم بازار است و لازم است بازرسان و کارشناسان در این ایام بیش از هر زمانی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۹ج


کد مطلب: 41234

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41234/محدودیتی-پرداخت-تسهیلات-رونق-تولید-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir