۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۱۲۰۱
معاون اشتغال و خودکفایی مرکز کمیته امداد امام خمینی (ره):

افزایش ۲۰ درصدی مستمری به مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی مرکز کمیته امداد امام خمینی ( ره) گفت: طی قول های اخیر دکتر نوبخت در سال ۹۸ ، حداقل ۲۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد در راستای کمک معیشتی اضافه می شود .
افزایش ۲۰ درصدی مستمری به مددجویان کمیته امداد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی مرکز اکمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای خودکفا کردن مددجویان عجله نمیکنیم و حداقل ۶ ماه صبر کرده و باید به حقوق مصوب وزارت کار به فعالیت خود ادامه دهند بعد از این دوره خودکفا می شوند.

وی تصریح کرد : طی ۴۰ سال گذشته یکی از مهم ترین افتخارات کمیته امداد و امام خمینی (ره) رفع فقر بود که اتفاق بزرگی را در سطح کشور رقم زد.

وی با اشاره به اینکه ضریب جینی نشان دهنده این است که فاصله طبقاتی چقدر است بیان داشت: برآوردی که انجام شده ضریب جینی ۵۰ صدم بوده که این رقم به ۶ صدم رسیده و در کل طی ۴۰ سال اخیر ضریب را به ۱۰ صدم کاهش رسانده ایم که این یک رقم قابل قبولی است .

عبدالملکی با اشاره به اینکه با پرداخت یارانه ها به خیلی از فقرا کمک می شود بیان داشت: با عملکرد و فعالیت های کمیته امداد و بهزیستی هیچ کسی را در کشور نداریم که فقر مطلق باشد .

وی به خدمات دیگر کمیته امداد به فقرا و محرومین اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در حوزه بهداشت، سلامت، جهیزیه، تغذیه، آموزش و تحصیلات عملکرد قابل ملاحضه ای را انجام داده است اما بهترین آن در حوزه اشتغال بوده که منجر به خود کفا شدن خانواده ها می شود.

عبدالملکی با عنوان بر اینکه کمیته امداد از ابتدای تاسیس تا سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح ، ۳۰۰ هزار فعالیت کاریابی را انجام داده است بیان داشت: کمیته امداد در جمع یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغالی را ایجاد کرده است .

وی یادآور شد: تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیکار وجود دارد که محروم نیز هستند و ۵۰۰ هزار نفر از محرومین نیز هستند که تحت پوشش کمیته امداد نیستند .

عبدالملکی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) سالانه باید ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند عنوان کرد: در سال ۹۷ ، ۸۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که امیدواریم تا اخر سال این میزان به دو برابر برسد.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ تا کنون هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که تا اخر سال این عدد به دو برابر برسد .

عبدالملکی یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری هشت هزار طرح اشتغال فعال وجود دارد که تحت نظارت هستند.

وی به برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی ، آموزش های فرهنگی صورت می گیرد و در راستای اردوهای فرهنگی و زیارتی برنامه های گسترده ای وجود دارد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۶:۰۵

28 Dec 2019