۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۲۸
فرماندار شهرستان فارسان

نصب 400 کنتور هوشمند در چاه‌هاي کشاورزي شهرستان فارسان

فرماندار شهرستان فارسان گفت: در راستاي حمايت و صيانت از سفره‌هاي آب زيرزميني 400 دستگاه کنتور هوشمند آب در چاه‌هاي بهره‌برداران کشاورزي آماده و نصب گرديد.
نصب 400 کنتور هوشمند در چاه‌هاي کشاورزي شهرستان فارسان
 مرداس طاهري، فرماندار شهرستان فارسان در جلسه منابع آب شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: موضوعات مرتبط در اين حيطه موردبحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد که کميته مربوطه مکاني مناسب براي تخليه نخاله‌هاي ساختماني هر 6 شهر در اين شهرستان را در نظر بگيرد.

وي در ادامه افزود: در اين جلسه موضوع لايه روبي و ساحل سازي رودخانه خشک‌رود شهرستان در دستور کار قرار گرفت و عمليات اجرايي آن در حال اجرا مي‌باشد.

وي خاطرنشان کرد: اين شهرستان با دارا بودن چاه هاي آب جهت کشاورزي و اينکه تعدادي از آن‌ها کنتور ندارند در اين خصوص نيز بحث شد که حدود 400 کنتور هوشمند براي همين تعداد چاه آماده شود و نصب گردد تا از هدر رفت آب‌هاي زيرزميني جلوگيري شود.

وي بيان داشت: خوشبختانه از سال 94 نسل جديدي از کنتورهاي هوشمند به نام کنتورهاي هوشمند آب در سطح کشور معرفي شد که بزرگ‌ترين مزيت اين کنتورها اين است که علاوه بر چاه هاي برقي به چاه‌هاي ديزلي نصب مي‌شوند. اين کنتورها کاملاً بر اساس تجهيزات و امکانات داخلي پايه‌گذاري شده و در راستاي اهداف عاليه اقتصاد مقاومتي است.

فرماندار شهرستان فارسان گفت: دليل نصب اين کنتورها کمبود آب در اثر کاهش نزولات جوي، افت آب‌هاي زيرزميني، هجوم کشاورزان بومي و غيربومي براي اجاره زمين‌هاي اراضي کشاورزي زير چاه و کاشت محصولات غيراستراتژيک است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۷:۰۳

28 Dec 2019