۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۱۱۰۴
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

برف و کولاک چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد/ کمبود بارش‌ها تا نیمه بهمن‌ماه جبران خواهد شد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گستره بارش‌ها در ساعات آینده بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد گفت: از آنجایی که این سامانه با وزش باد شدید همراه است، وقوع کولاک دور از انتظار نیست و به همین دلیل برای فردا اختلال در تردد خواهیم داشت.
برف و کولاک چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد/ کمبود بارش‌ها تا نیمه بهمن‌ماه جبران خواهد شد
مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سامانه بارشی پیش‌رو از ساعاتی قبل از مرزهای غربی کشور وارد و در شمال خوزستان، یاسوج و بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری (اردل و صمصامی) بارش‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه گستره بارش‌ها در ساعات آینده بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد ادامه داد: پنج‌شنبه اوج بارش‌ها خواهد بود و برای اردل، کوهرنگ، لردگان و میان‌کوه بیشترین مقدار بارندگی را خواهیم داشت.

قطره خاطرنشان کرد: عمده بارش‌ها در این سامانه خصوصا برای مناطق غربی استان و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از آنجایی که این سامانه با وزش باد شدید همراه است، وقوع کولاک دور از انتظار نیست و به همین دلیل برای فردا اختلال در تردد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش‌ها در مناطق غربی استان با طغیان رودخانه‌ها همراه خواهد بود و در صبح جمعه این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

قطره با بیان اینکه به علت بارندگی امروز و فردا افزایش دما داریم افزود: اما برای صبح روز شنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بارش‌ها برای شهرکرد مرکز و مناطق شرقی استان در روز پنج‌شنبه عمدتا به شکل برف و با مقدار کمتر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به میانگین بلندمدت تا این لحظه افزایش ۱۲ درصدی را در بارش‌ها شاهد بودیم اما هنوز در ایستگاه‌های کوهرنگ، فارسان، بن و سورشجان کمبود داریم و امیدواریم در طی دی‌ماه و نیمه بهمن با ورود چند سامانه فعال به استان میزان بارش‌ها بالاتر از نرمال قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۷:۲۷

30 Dec 2019