۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۱۰۳۲

تاریخ تربیت معلم در کشور تدوین می شود

معاون پزوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: تاریخ تربیت معلم در کشور تدوین خواهد شد، اما هدف از این ثبت و ضبط‌ها باید تحلیل‌ها باشد.
تاریخ تربیت معلم در کشور تدوین می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدباقر طاهریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم اظهار کرد: خط سرخ شهیدان ماندن است نه رفتن شهیدان آمدند و می مانند و همه ما در ادوار گذشته به وجود شهیدانمان افتخار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کارکرد های مهم یک استاد دانشگاه را باید بدانیم در چیست تصریح کرد: اعضا هیئت علمی دانشگاه به رغم تنوع و وضعیت استخدامی برخی آموزشی و برخی پژوهشی هستند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت های ما حول سه محور میچرخند بیان داشت: روز آمدی شرط اول است و آموزشگر باید در عرصه آموزش به روز باشد.

طاهریان با اذعان بر اینکه روشمندی به این معنا که معلمی که روش نداشته باشد سردرگم است بیان داشت: روشمندی مهم تر از دانشمندی است .

وی با اشاره به اینکه حول محور پژوهش ۳ ماموریت تعریف شده است عنوان کرد: ما باید تولید علم کنیم و به مدد علم جهان ، قطره ای را اضافه کنیم.

طاهریان با اذعان بر اینکه وظیفه دوم ترویج علم است افزود: ما باید بتوانیم در عرصه علم مورد نیاز داشته باشیم و میزان عرصه ما متفاوت است .

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم قوائد پیچیده علمی را به زبان ساده بگویم تا مخاطب متوجه منظور ما شود.

طاهریان با اشاره به اینکه یکی از مولفه های ما این است که علم و آنچه را آموخته ایم در کلاس درس به کار ببندیم خاطر نشان کرد: یک استاد دانشگاه علاوه بر اینکه تولید علم باید داشته باشد باید حضور موثر مفید هم در جامعه داشته باشد.

وی با اذعان بر اینکه ما باید دانسته های خود را به کار ببندیم عنوان کرد: آنچه را آموخته ایم باید بتوانیم در کلاس درس خوب به کار ببندیم.

طاهریان با اذعان بر اینکه مدیریت در مناطق آموزش و پرورش باید صورت گیرد یادآور شد: خود معلمین باید بر معلمین مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای توسعه فردی تلاش خود را به کار گیریم اظهار کرد: بالا بردن سطح دانش و مهارت حرفه ای ضرورت دارد.

طاهریان با تاکید بر اینکه شاگرد پروری از مولفه های بسیار مهم آموزش و پرورش است عنوان کرد: استاد باید شاگرد را در بعد دانش و پژوهش های روز تقویت کند و استادی شاگرد پرور است که برای دانشجو خود منظومه فکری ایجاد کند

وی خاطر نشان کرد: شاگرد پروری یعنی یک استاد بتواند از شاگردانش استادانی را تربیت کند که راهشان پیوسته ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: شاگردپروری یعنی معلم باید موجب بلوغ و تعالی شاگرد شود و این بدان معناست که معلمین باید از طریق تعامل با دانش‌آموزان آن‌ها را به نسخه‌ای از خود مبدل کند که تزکیه و تعلیم در این راستا بسیار مهم است.

طاهری‌نیا با اشاره به اینکه در قرآن کریم تزکیه و تعلیم کنار هم آمده‌اند تاکید کرد: راه تزکیه از تعلیم می‌گذرد و تزکیه سر منزل مقصود است، شاگردپروری از تعلیم آغاز می‌شود اما به تعلیم ختم نمی‌شود و به تزکیه می‌رسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تربیت معلم از سال ۱۲۹۷ در کشور راه افتاده ادامه داد: در یک صد سال گذشته این مراکز نام‌های متفاوتی داشتند اما فلسفه اصلی آن که تربیت معلم است تغییر نکرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۲:۴۸

1 Jan 2020