۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۱۰۲۷
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خبر داد

تحصیل ۱۰۰۰ دانشجومعلم در پردیس فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک هزار دانشجو معلم در پردیس فرهنگیان استان درحال تحصیل هستند گفت: از این تعداد ۴۰ درصد را دانشجومعلمان دختر و ۶۰ درصد را دانشجومعلمان پسر به خود اختصاص داده‌اند.
تحصیل ۱۰۰۰ دانشجومعلم در پردیس فرهنگیان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ تیمور نظری فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در این استان دارای سه مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر، پردیس بحرالعلوم برای پسران و پردیس شهید باهنر برای دانشجو معلمان دختر است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار دانشجو معلم در این سه مرکز درحال تحصیل هستند افزود: از این تعداد ۴۰ درصد را دانشجومعلمان دختر و ۶۰ درصد را دانشجومعلمان پسر به خود اختصاص داده‌اند.

نظری فرد ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان ۱۶ هزار نیرو برای آموزش و پرورش استان تربیت کرده و در این مدت ۳۸ دانشجو معلم شهید از مراکز تربیت معلم استان و ۱۰ شهید از فارغ‌التحصیلان دانشسراها یعنی جمعا ۴۸ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مراکز آموزشی این استان رشته‌های آموزش ابتدایی و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از پنج قطب ادبیات فارسی در کشور است و همه فارغ‌التحصیلان در این رشته استخدام آموزش و پرورش می‌شوند و نیروی مازاد در این رشته نداریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ عضو هیئت علمی تمام‌وقت و ۱۳۰ مدرس مدعو در سه مرکز این دانشگاه اضافه کرد: ۱۰۰ دانشجو تکمیل ظرفیت در بهمن ماه امسال وارد دانشگاه می‌شوند و همه دانشجومعلمان به محض ورود به دانشگاه کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند، حکم استخدامی برایشان صادر می‌شود، همچنین دوره تحصیل برای هر فرد به‌عنوان دوره مفید استخدامی محسوب می‌شود، ضمن اینکه امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برایشان وجود دارد به شرط موافقت آموزش و پرورش محل خدمت‌شان.

نظری فرد بیان داشت: پذیرفته‌شدگان ذکور از خدمت سربازی معافند، سن حداکثر ۲۲ سال، بومی استان بودن، کسب تراز علمی ۶ هزار و ۵۰۰، کسب حداقل معدل کل سه ساله ۱۵، قد ۱۵۰ سانتی‌متر برای دختران و ۱۵۵ سانتی‌متر برای پسران و شاخص بدنی ۱۷ تا ۳۵ و... از شرایطی است که برای داوطلبان درنظر گرفته شده است همچنین قبول‌شدگان باید متعهد شوند دو برابر دوره تحصیل در خدمت آموزش و پرورش باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری آئین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور و شصت و یکمین سالگرد تاسیس این دانشگاه در استان در سوم دی‌ماه ادامه داد: در این آئین از پژوهشگران برتر، استادان و همچنین نخستین دانش‌آموخته مراکز عشایری استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۱:۵۱

28 Dec 2019