۰
plusresetminus
نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج گیلان با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان فضای مجازی بسیج و جمع کثیری از فعالان فضای مجازی استان گیلان آغاز شد.
سردار غیب‌پرور: در دفاع از انقلاب فرقی نمی‌کند میدان کربلای ۵ باشد یا عرصه فضای مجازی/معین: دومینوی اعلام موجودیت شبکه مردمی سایبری انقلاب
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛  بزرگترین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج استان گیلان با حضور هزار نفری جوانان گیلانی فعال در فضای مجازی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

بیش از هزار نفر از نیروهای مردمی انقلابی در این گردهمایی شرکت کرده اند و از فعالان برتر فضای مجازی استان در حوزه های مختلف اعم از انیمیشین، اپلیکیشن و نرم افزار، بازی، شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، رسانه و … تجلیل خواهد شد.

همچنین سردار غلامحسین غیب پرور رییس بسیج مستضعفین کشور، مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج و سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان از سخنرانان اصلی این برنامه هستند.



سردار غیب پرور:
در دفاع از انقلاب فرقی نمی‌کند میدان کربلای ۵ باشد یا عرصه فضای مجازی/ برگزاری این گردهمایی نشان دهنده انگیزه بالا و وضعیت خوب موجود در گیلان است

به گزارش ۸دی، سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس بسیج مستضعفین در گردهمایی بزرگ فعالان فضای مجازی بسیج استان گیلان با بیان اینکه گیلان اولین استان در سراسر کشور است که بعد از تهران این تجمع و گردهمایی را برگزار می کند، اظهار کرد: این نشان دهنده انگیزه بالای استان و وضعیت خوب موجود در گیلان است.

وی با اشاره به اینکه دی ماه سراسر از رویدادهای عبرتی برای همگان است، بیان کرد: دی ماه سال ۶۵ با عملیات های کربلای ۴ و ۵ به یک قطعه تاریخی ایران در دوران دفاع مقدس تبدیل شد که در یک عملیات فتح و یک عدم الفتح داشتیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن اشاره به اینکه چرا در کربلای ۵ پیروزی بزرگ به ما عطا شد گفت: در کربلای ۵ وجود انسان های مؤمن، با انگیزه و بی هیاهو را داشتیم که اولین شرط مثبت خدا نیز وجود انسان های مجاهد در صحنه است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه تفاوتی نمی کند که این میدان کربلای ۵ باشد یا عرصه فضای مجازی، تأکید کرد: اولین شرط ورود، وجود انسان های مجاهدانه است که رهبر از آن ها به عنوان آدم های سالم الفکر یاد می کند، در کربلای ۵ نیز همین اتفاق افتاد یعنی پیروزی میسر نشد مگر با وجود مردم انقلابی که نظام و امامشان را باور داشتند و بذل جان کردند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور، ویژگی یاران سیدالشهدا(ع) را بذل جان و بخشش خواند و ادامه داد: آن زمان چیزی در رفتار گرانقدر مردم رقم خورد و بذل جان کردند، اگر مجاهدانه در راه خدا بذل مؤمنانه نکنیم برکات خداوند نازل نخواهد شد.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه اگر قرار باشد در این جلوه جدید یعنی فعالان فضای مجازی در‌ همه زاویه های این کشور توقع پیروزی و اثر بخشی داشته باشیم لاجرم اولین شرط رفتار مجاهدانه است ادامه داد: رفتار مجاهدانه یعنی شب و روز را نشناسیم، سوز و گداز انقلاب و دین را داشته باشیم و بفهمیم که دشمن چگونه وارد شده است.

وی علت دیگر پیروزی کربلای ۵ را باور عمیق نسبت به داشته ها دانست و افزود: سپاه، لشکر، جبهه یا سازمان اگر خودش، خودش را باور نکند نباید توقع پیشرفت داشته باشد زیرا در این جا اعتماد به نفس لازمه کار است.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم و خود را باور نکنیم قدمی به جلو حرکت نمی کنیم اذعان کرد: راه خودباوری شبکه سازی است، باید یک شبکه پویا و اثر بخش فعال و انقلابی ایجاد کنیم و یکدیگر را بشناسیم یعنی اگر در زمان جنگ گروهان، تیپ و لشکر بود، امروز نیازمند یک شبکه سازی هستیم و چگونگی این شبکه را شما باید تعریف کنید.

وی شناخت عمیق نسبت به دشمن را دلیل پیروزی دیگر در دی ماه سال ۶۵ و کربلای ۵ معرفی کرد و اذعان کرد: شرایط تغییر کرده است در گذشته ما حتما حرکت آینده دشمن را پیش بینی می کردیم فلذا پیروز شدیم و حتما باید در این عرصه جدید نیز تفاوت دشمن را بشناسیم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس ما یک طرف بودیم و دشمن در طرف دیگر اما اکنون دشمن همه اطراف مارا گرفته است ادامه داد: آیا دشمن خود را دوست جلوه نداده است؟ در زمان جنگ این پیچیدگی ها نبود اما در این عرصه شرط پیروزی این است که بدانید دشمنتان کیست.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید باور کنیم که امریکا و صهیونیست ها کمر بسته اند که از طریق فصای مجازی نظام انقلاب و باورهای دینی و همه داشته های معنوی مارا تبدیل به یک فسیل بی خاصیت کنند، گفت: این هدفشان قطعی است و باید ساده اندیش باشند کسانی که این هدف دشمن را تاکنون باور نکرده باشند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه حماقت است اگر باور نکرده باشیم که دشمن جه راهی را برای ما ترسیم کرده است، خاطر نشان کرد: باید دست دشمن را بخوانیم و برنامه های اورا بدانیم.





مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:
مهمترین عرصه جنگ روانی دشمن در فضای مجازی رقم می‌خورد/دومینوی اعلام موجودیت شبکه مردمی سایبری انقلاب آغاز شده است/رهبر انقلاب فرمودند سلامم را به فعالان این عرصه برسانید

به گزارش ۸ دی، مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج پیش از ظهر امروز در بزرگ ترین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با بیان اینکه بخش رسانه در استان گیلان بسیار خوب و اثر بخش است، اظهار کرد: تقدیر و تشکر ویژه از عوامل این برنامه دارم که پیشرو و پیشتاز در این عرصه هستند.

وی افزود: این همایش بعد از گردهمایی چند وجهی فعالان فضای مجازی بسیج کشور که در تهران برگزار شد اولین مهره دومینوی اعلام موجودیت شبکه مردمی سایبری انقلاب در سراسر کشور است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، ادامه داد: در سال های اخیر، یکی از مهم ترین عرصه های مختلف جنگ روانی دشمن همین شبکه های فضای مجازی است و با بررسی این عرصه می بینیم که با وجود توان پر انرژی و متخصص بسیج توازن تولید محتوا از محتوا و تعداد رفته رفته به نفع جریان انقلاب در حال ترفیع است و این قابل بررسی نیز هست.

معین با بیان اینکه در این عرصه جریان رسانه ای دشمن آشکار تر شده است و قابل ارزیابی است که چه میزان افول داشته است، گفت: با مطالعه مدل های مختلف نحوه فعالیت در فضای مجازی یک مدل مبنایی ۱۳لایحه ای متشکل از ۳ حوزه اصلی را طراحی کردیم در حوزه زیرساخت، نرم افزا و سواد رسانه به این عرصه نگاه می کنیم.

وی افزود: در یک برهه ای از فعالیت ها فقط تمرکز بر روی رسانه بود در یک برهه ای شاید فقط بر سواد رسانه تمرکز می کردند اما این همه حانبه بودن فضا و زسرساخت ها جیزی است که بر آن تاکید و در ساختار و سازمان فصای محازی بسیج و در خوزه شبکه مردمی سایبری بسیج این ساختار دیده شده است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه در حوزه تولیدات تخصصی، امنیت سایبری، سواد فضای محازی فعالیت داریم، گفت: در این عرصه مدرسین سواد فضای مجازی در سطح کشور حضور پیدا می کنند و تلاش های موثری در شبکه سازی سامانه هوشمند بسیج ایجاد شده است و همه جانبه به دنبال تشکیل شبکه و ساختار ها هستیم و البته در این راستا دست یاری دراز می کنیم به سمت همه کسانی که در این عرصه می توانند یاری گر باشند.

وی افزود: شبکه مردمی سایبری انقلاب یک بنای نوپای تازه شکل گرفته ای است که ان شالله از همین شاکله اول برکات آن پیدا است و این شبکه گسترده و عظیم بسیجیان کشور توجهات را در کشور به خود جلب کرده است و رهبر انقلاب هم تأکید کرده اند در استان های مختلف اولین کاری می کنید سلامم را به فعالان این عرصه برسانید.

معین قدرت بسیج را یک مؤلفه قدرتمند برای همه ارکان نظام خواند و بیان کرد: این رکن فراجناحی و فراسیاسی برای باقی مجموعه ها نیز قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه هرچه در حوزه تولید محتوا تلاش کنیم تا زمانی که در بستر زیرساختی دشمن ها قرار گیریم قدم بزرگی بر نداشتیم ادامه داد: برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات و تفکیک و تأمین منافع ملی یه یک جنبش مطالبه گری نیاز داریم.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به اهمیت این فضا گفت: در حال حاضر به نظر می آید این تلگرام و اینستاگرام است که در حال حاضر بر اذهان مردم حکومت می کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد مردم ایران از فضای مجازی استفاده می کنند و عملا اشرافی بر آن نداریم که این اتفاق تاحدی از سر ناآگاهی شکل گرفته است.

معین مرزبانی فضای مجازی را بسیار مهم تر از مرزبانی فضای حقیقی دانست و تأکید کرد: فضای مجازی مرزبان ندارد، در تمام دنیا مرزبانی فضای مجازی در اختیار نیروهای مسلح است و همانطور که در عرصه حقیقی نمیتوان یک لحظه فکر کرد که مرزبان‌نداشته باشیم در فضای مجازی نیز به مراتب بیشتر به مرزبان نیاز داریم.



یکی از جاذبه‌های این همایش، تشییع نمادین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس توسط بسیجیان حاضر در این همایش بود که حال و هوای وصف‌‌ناشدنی به این مراسم بخشید.




انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۰:۴۴

27 Dec 2019