۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۰۹۶۳
جهانبین نیوز گزارش می‎دهد

کش و قوس‌ها برای جابجایی روستا آبیدک همچنان ادامه دارد/بلاتکلیفی، امنیت مردم را به خطر انداخته

روستاي آبيدک از توابع شهرستان لردگان چندين سال است در طرح جابه‌جايي قرار گرفت و بارها کارشناسان و کارگروهان از نزديک وضعيت اين روستا را مشاهده نموده اند، ولي متاسفانه هيچ‌گونه اقدامي تاکنون انجام نگرفت.
کش و قوس‌ها برای جابجایی روستا آبیدک همچنان ادامه دارد/بلاتکلیفی، امنیت مردم را به خطر انداخته
به گزارش جهانبین نیوز؛ روستاي آبيدک از توابع شهرستان لردگان چندين سال است در طرح جابه‌جايي قرار گرفت و بارها کارشناسان و کارگروهان از نزديک وضعيت اين روستا را  مشاهده نموده اند، ولي متاسفانه هيچ‌گونه اقدامي تاکنون انجام نگرفت.
 
يکي از اهالي اين روستا در اين باره مي گويد: به دلیل بلاتکليفی وضعیت روستا همه امکانات ازجمله وام مسکن، طرح هادي، گاز خانگي و... را از روستا گرفته اند، به صورتي که حتي يک متر کانال‌ یا مسیل براي جمع‌آوری آب باران و سیل در روستا چه از طرف بنياد و نهادهاي ديگر ایجاد نشده است.
 
يکي از جانبازاني که در اين روستا زندگي مي کند گفت: مردمان روستاي آبيدک مانند بقيه قسمت‌هاي ايران در طول جنگ تحميلي شهيد و جانباز تقديم انقلاب کردند اما مسولين فعلي با بهترين امکانات درحال تحصيل و آسايش هستند و اما فقط به صندلي‌هاي رياست تکيه زده‌اند و هيچ کس جوابگوي مشکلات اين روستا نيست.
 
یکی از ساکنان این روستا مي‌گويد: درحال حاضر کسي درد اين مردم را نمي‌فهمد، فقط در زمان انتخابات‌ها روستايي به نام آبيدک روي نقشه پيدا مي‌شود و کاروان‌ها به اين روستا سرازير مي‌شوند.
 

فرد ديگري گفت: در بارندگي‌هاي اخير، جاري شدن سيل و راه‌يابي آب به خانه‌هاي مردم نشان داد که وقوع حادثه‌اي مانند سيل و حوادث سال گذشته روستای سيد محمد دور از انتظار نيست، شايد مردم يک شب سر بر بالشت بگذارند به اميد فردا ولي طلوع خورشيد را نبينند!

وي ادامه دارد: آيا با نوش‌داروي بعد از مرگ سهراب درد اين مردم را فروکش مي‌کند؟!
 
شخص ديگري بيان داشت: مسولين عزيز! اين مردم نيز حق زندگي دارند چرا وضعيت اين روستا را مشخص نمي‌کنيد و مردم بيچاره را به هم پاس مي دهيد. اين مردم هيچ وقت حق الناسي که به گردن مسولين دارند را نخواهند بخشيد.
 
وی بیان داشت: این سوال همه اهالي روستاي آبيدک از مسئولين است که اگر واقعا قصد جابه‌جايي روستا را دارند چرا در طي اين چند سال انجام ندادند و تلاشي برای انجام آن نمي‌کنند؟ اگر هم چنین قصد و اراده‌ای ندارند که هر چه زودتر تکليف وضعيت روستا را مشخص کنند و اعتبارات لازم جهت مسکن و حوادث بحران را بدهند تا بلکه مردم سرپناهي محکم‌تر براي خود درست کنند و سرنوشت خود را به دست تقدير بسپارند.

گفتني است روستاي آبيدک بالاي ۱۷۰ خانوار با بيش از ۶۰۰ نفر و فاقد منبع درآمدي و شغل هستند و در فاصله ۳۰ کيلومتري شهر لردگان و ۲۰۰ کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع شده است.

انتهاي پيام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۵:۱۱

23 Jan 2020