۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۰۹۰۶

شهرکرد درقیمت مسکن هم رکورد زد

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج شهر در کشور شامل شهرکرد، کرمانشاه، همدان، سنندج و اراک بالاترین قیمت مسکن را با توجه به شاخص جمعیتی دارند.
شهرکرد درقیمت مسکن هم رکورد زد
 ابراهیم علیرضایی سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و  گو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه مطالعات لازم برای به دست آوردن بالاترین قیمت مسکن در ایران را انجام شده است، افزود: تهران بالاترین قیمت و ایلام کمترین قیمت مسکن را در کشور دارند و در چهارمحال و بختیاری به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت و صنایع تبدیلی پیشرفته در کشاورزی و دامداری پول‌های سرگردان در بخش مسکن هزینه می‌شود و همین امر موجب شده تا شهر شهرکرد یکی از پنج شهر کشور باشد که دارای بالاترین قیمت در مسکن باشد.

علیرضایی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون نرخ مسکن در سطح استان هفت تا هشت درصد و در شهرکرد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قیمت مسکن در شهر شهرکرد بعد از گرانی قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، نسبت به ابتدای سال جاری ۱۵ درصد رشد داشته است.

علیرضایی با بیان اینکه پنج کلان شهر کشور معاملات مسکن و زمین را در سامانه ثبت معاملات ثبت می‌کنند و قابل مشاهده است، تصریح کرد: این امر موجب کنترل قیمت شده و بنگاه‌های املاک موظف هستند تمام معاملات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی این سامانه در چهارمحال و بختیاری هستیم که این امر نیازمند تامین اعتبار بوده اما اگر انجام شود یقینا بازار مسکن از نظر ثبات قیمت به یک نقطه واحد می‌رسد و این ضرورت احساس می‌شود.

علیرضایی در خصوص پیش‌بینی قیمت زمین و مسکن در سال آینده، گفت: اگر قیمت ارز، سکه و حامل‌های انرژی و ... که بر بازار مسکن تاثیر دارند، افزایش پیدا نکند، قطعا بازار مسکن ثابت می‌ماند.

وی اظهار کرد: بازار تقاضا و عرضه بر نوسانات قیمت زمین و مسکن موثر است و زمانی که تقاضا بالا رفته قیمت نیز بالا می‌رود و هر زمان قیمت ارز و طلا افزایش یافت در مرحله بعدی مسکن گران شد زیرا همگان به سمت خرید مسکن روی آوردند که در شهریور و مهر ماه امسال نرخ مسکن در استان بالاتر از گذشته بود و در حال حاضر به نسبت ماه گذشته ثابت مانده است .

علیرضایی در خصوص نقش مشاوران املاک در بالا رفتن نرخ زمین و مسکن بیان کرد: این قشر آنچنان به قیمت مسکن و زمین دامن نمی‌زنند اما اداره‌کل راه و شهرسازی نیز بایستی تعامل بیشتری با آنان داشته باشد که یقینا این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا قیمت مسکن منطقی‌تر شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در شهر شهرکرد در خیابان دانسشرا قیمت هر متر مربع زمین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که پایین‌ترین قیمت مسکن را در این شهر دارد و در خیابان کاشانی نیز در کوچه‌ها قیمت هر متر مربع زمین چهار تا پنج میلیون تومان و در املاک «برخیابان» برای هر مترمربع ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۸:۱۱

27 Dec 2019