۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۰۸۶۱
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

رمز یک‌بارمصرف سدی در مقابل کلاهبرداران/ تصاویر پروفایل راه ورود سوءاستفاده‌گران به حریم خصوصی افراد

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: پلیس فتا نشست‌هایی با بانک مرکز داشته و از ابتدای آذرماه کلیه بانک‌ها شرایط ایجاد رمز یک بار مصرف برای خریدهای اینترنتی فراهم کردند که با فعال شدن آن بعد از خرید اینترنتی و اتصال به درگاه بانک یک رمز یک بار مصرف به سیم‌کارت ارسال و خرید با آن انجام می‌شود.
رمز یک‌بارمصرف سدی در مقابل کلاهبرداران/ تصاویر پروفایل راه ورود سوءاستفاده‌گران به حریم خصوصی افراد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی که در این استان اتفاق می‌افتد بیشتر به واسطه ناآگاهی کاربران است.

وی تاکید کرد: مردم نباید به راحتی اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیرمجاز قرار دهند.

عسگری با اشاره به کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی یا فیشینگ بیان داشت: در این مورد صفحات جعلی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود و به این صورت اطلاعات بانکی کاربر در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌گیرد و حساب فرد به راحتی خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود کانال‌ها و ربات‌های مختلف در فضای مجازی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان به این ربات‌ها اعتماد نکنند و بدانند هیچ بانکی به این شبکه‌ها وصل نیست بنابراین خریدشان را از طریق ربات و کانال تلگرامی و در شبکه‌های اجتماعی خارجی انجام ندهند.

عسگری یادآور شد: کاربران به ربات‌هایی با نام صیغه‌یاب، دوست‌یابی، هک مودم، هک تلگرام، افزایش‌دهنده ممبر کانال و فالوور اینستاگرام و... اعتماد نکنند و اطلاعات خود را وارد ننمایند، چون این‌ها ازجمله راه‌هایی هستند که کلاه‌برداران برای فریب کاربران از آن‌ها بهره می‌برند.

وی ادامه داد: برخی پیامک‌های مشکوک با این محتوا که برای اینکه بسته حمایتی یا یارانه شما قطع نشود شماره کارت و رمز دوم‌تان را وارد کنید، هم راهی برای فریب مردم بوده و غالب پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا از همین مورد هستند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا نشست‌هایی با بانک مرکز داشته و از ابتدای آذرماه کلیه بانک‌ها شرایط ایجاد رمز یک بار مصرف برای خریدهای اینترنتی فراهم کردند.

عسگری ادامه داد: با فعال شدن رمز پویا بعد از خرید اینترنتی و اتصال به درگاه بانک یک رمز یک بار مصرف به سیم‌کارت ارسال و خرید با آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این روش اگر یک بار هم به اشتباه اطلاعات در اختیار فردی قرار گیرد دیگر امکان سوءاستفاده وجود ندارد افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست ایجاد سامانه رمز یک بار مصرف کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با اجرای رمز پویا کلاهبرداری‌ها تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

عسگری ادامه داد: غالب جرایم در فضای مجازی جرایم مالی است اما جرایم و مشکلات اجتماعی هم وجود دارد که گریبان خانواده‌ها را می‌گیرد و توصیه ما به خانواده‌ها این است که از اطلاعات خصوصی خود حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه تصویر پروفایل یعنی دروازه ورود به حریم خصوصی و دیگران با خواندن متن‌نوشته‌های پروفایل‌ها متوجه می‌شوند که آیا فرد مورد نظر اجازه ورود به حریم خصوصی خود را به من داده یا نه.

عسگری یادآور شد: افراد فرصت‌طلب با دیدن مضمون پروفایل افراد تشخیص می‌دهند که چگونه با این فرد ارتباط برقرار کنند و از وی سوءاستفاده نمایند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری به مردم و به‌ویژه بانوان توصیه کرد در فضای مجازی به هر کسی اعتماد نکنند و افزود: افراد برای حل مشکلات خانوادگی‌شان به سمت افراد غیرقابل اعتماد کشیده می‌شوند و همین امر باعث بروز مشکلات جدیدتر برای آن‌ها می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها برای آگاه‌سازی مردم درحال انجام است اما باز هم این اقدامات کم هستند و این را افزایش جرایم به علت ناآگاهی مردم به ما نشان می‌دهد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۲۹

27 Dec 2019