۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۰۸۴۵
گفت‌وگو با بانوي کارآفرين بسيجي در لردگان

کارگاهم را با تسهیلات اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کردم/ زمینه کارآفرینی ۶ بانوی لردگانی فراهم شد

بانوي بسيجي لردگاني اعلام کرد: صنايع دستي با توجه به ويژگيها و شاخصه‌هاي آن مي‌تواند بعنوان يک پيام‌رسان جدي از فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي کشورمان در سطح جهاني نقش ايفاء نمايد چرا که سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات آن نهفته است.
کارگاهم را با تسهیلات اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کردم/ زمینه کارآفرینی ۶ بانوی لردگانی فراهم شد
سمیه اکبری بانوي بسيجي لردگاني در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ۳۴ سال سن دارم و داراي دو  فرزند دختر هستم و شوهرم کارمند است.

وی افزود: در سن نوجواني هنر خياطي و گلدوزي را آموختم و نزديک به چهار سال است که کار خياطي را از اتاق کوچک خانه خود شروع نمودم.
 

اين بسيجي لردگاني گفت: در ابتدای هدفم کمک به اقتصاد خانواده ام بود اما سرمايه کافی نداشتم و به صورت موردي اقدام به خياطي و گلدوزي مي کردم، تا اينکه بسيج سازندگي سپاه لردگان وامي به مبلغ ۷ ميليون تومان در اختيارم قرار داد و با اين حمايت، توانستم کارگاه توليدي در سطح شهر راه‌اندازی و کار خود را گسترش دهم.
 
اکبري ضمن تشکر و قدرداني از حمايت بسيج از صنايع دستي و فعالان اين عرصه درخصوص تسهيلات اقتصاد مقاومتي بسيج گفت: کارگاه توليدي ام به برکت حمايت بسيج پربار شده است.
 
وي بيان داشت: ابتدا به تنهايي در يکي از اتاق هاي خانه خود شروع به خياطي و گلدوزي نمودم و سپس بعد از يک سال کارگاه را به پارکينگ خانه خودمان انتقال دادم، بعد از اينکه رونق کسب و کار خوب شد توانستم تعدادي از بانوان بي بضاعت و نيازمند شهرستان را مشغول کار کنم و به دليل کمبود جا مجبور به اجاره ساختماني شدم جهت راه اندازي کارگاه خياطي که خوشبختانه به ياري خداوند و کمک هاي بسيج و همچنين حمايت هاي شوهرم بعد از گذشت چهار سال توانستيم يک باب ساختمان به عنوان کارگاه توليدي خياطي را براي خود خريداري کنيم تا با اين کار توانسته باشيم در جهت تامين و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه قدمي برداريم.
 

 
وی در ادامه افزود: در مدت اين چهار سال حدود هشت نفر را به صورت حرفه اي آموزش داده ام که از اين تعداد ۶ نفر آنها براي خود به صورت جداگانه کارگاه هايي در شهرستان لردگان داير نمودند و تعدادي از خانم ها را نيز مشغول به کار نمودند.  
این بانوی کارآفرین بسیجی با اشاره به نام‌گذاري سال ۹۷ از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني يادآور شد: حمايت مسئولان شهرستان و استاني از کارآفرينان جهت گسترش توليدات داخلي خود اقدامي عملي در راستاي رونق اقتصادي شهرستان است. 

اکبری با گلايه از عدم توجه مسئولان شهرستان به صنايع دستي، اظهار داشت: حمايت مالي از هنرمندان و توليدکنندگان موجب رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال مي شود.
 
وي در پايان با اشاره به موج گراني ها در ماه هاي اخير و ناتواني خريد مواد اوليه در جهت رونق کارگاه از مسئولين و دولتمردان درخواست کرد کارگاه هاي خانگي و کوچک را حمايت کنند چراکه اين کارگاه مي‌توانند نقش مهمی در اشتغال زايي افراد جامعه داشته باشند.
 

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۶:۰۶

27 Dec 2019