۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۷۳۵
کارشناس مسائل اقتصادی:

راه برون‌رفت از مشکلات تقویت اقتصاد مقاومتی‌ست نه مذاکره

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: براي حل مشکلات اقتصادي بايد راهکارهاي اقتصادي پيدا کرد نه راهکارهاي سياسي و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نيست بلکه اقتصاد مقاومتي است.
راه برون‌رفت از مشکلات تقویت اقتصاد مقاومتی‌ست نه مذاکره
سجاد شهراني کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: نزديک به يک دهه است که رهبر انقلاب اسلامي از جنگ تمام‌عيار اقتصادي دشمنان عليه ايران اسلامي پرده برداشته و راهبرد اساسي مقابله با آن را تکيه‌بر ظرفيت‌هاي داخلي و اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي معرفي نموده‌اند.

وي افزود: طي اين سال‌ها هر چه پيش‌تر آمديم با وضوح هرچه‌تمام‌تر متوجه شديم دشمنان نظام اسلامي سعي دارند با استفاده از حربه تحريم اقتصادي، مردم و مسئولان را از پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بازدارند.

شهرانی بيان داشت: در چنين شرايطي عده‌اي از نيروهاي مؤثر داخلي نيز با ارائه تحليل‌هايي غيرواقعي از شرايط کشور و اميد بستن به ظرفيت‌هاي بيرون از مرزها، دائماً آدرس‌هاي اشتباه داده‌ و مشکلات اقتصادي کشور را تشديد  کردند.

وي اظهار داشت: امروز بر همگان روشن‌شده که دلخوش‌ کردن به وعده‌هاي کشورهاي غربي، که خود زمينه‌ساز جنگ تمام‌عيار اقتصادي عليه ما بوده‌اند، نه‌تنها مشکلي را حل نمي‌کند؛ بلکه باعث معطل گذاشتن سرمايه‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي مي‌شود.

اين کارشناسي مسائل اقتصادی گفت: تجربه نشان داده هرگاه مسئولين با توکل بر خداوند متعال و روحيه‌اي جهادي، از ظرفيت‌هاي فراوان داخلي براي حل مشکلات استفاده کرده‌اند، به موفقيت‌هاي چشمگيري دست‌يافته‌اند.

وي افزود: موفقيت‌هاي کشور در هشت سال دفاع مقدس و پيشرفت‌هاي اخير کشور در زمينه‌هايي چون صنايع هسته‌اي، نانو، سلول‌هاي بنيادين، صنايع دفاعي و موشکي نمونه‌هايي از اين قبيل است. در مقابل، هرگاه نسخه‌هاي وارداتي غربي در کشور اجراشده، مشکلات اقتصادي تشديد شده و آسيب‌هاي جدي به اقتصاد و معيشت مردم وارد گرديده است.

شهرانی به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و بيان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند براي حل مشکلات اقتصادي بايد راهکارهاي اقتصادي پيدا کرد نه راهکارهاي سياسي و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نيست بلکه اقتصاد مقاومتي است.
 
وي در پايان گفت: توجه و اتکا به توان، ظرفيت‌ها و استعدادهاي داخلي، تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي و تکيه‌بر نيروي دروني کشور از مطالبات و درخواست‌هاي جدي رهبر انقلاب است که بايد در راستاي تحقق منويات ايشان تمام اهتمام و جديت به کار گرفته شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۵:۱۵

29 Dec 2019