۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۴۰۶۵۰

تحویل و تیمار یک بهله جغد انبار

یک بهله جغد انبار مصدوم توسط دوستدار حیات وحش در شهرستان اردل به حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.
تحویل و تیمار یک بهله جغد انبار
شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانین نیوز ؛ با اعلام این خبر گفت: یک بهله جغد انبار توسط یکی از دوستداران و علاقمندان حیات وحش به حفاظت محیط زیست شهرستان اردل جهت تیمار و رهاسازی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه کلیه جغدها به عنوان گونه های حفاظت شده بوده و شکار آنها ممنوع می باشد، گفت: با توجه به نقش مهم جغدها در اکوسیستم های طبیعی، به خصوص در رابطه با کنترل جوندگان، از عموم مردم درخواست می شود تا در حفاظت از این گونه همکاری های لازم را داشته باشند.

جغد انبار با نام علمی Tyto alba در ساختمان های روستائی، برج‌ها و خرابه‌ها زاد و ولد می‌کند و در پارک‌هائی که درخت‌های کهنسال دارند و گاهی روی صخره‌ها نیز دیده می شود.

احمدی در پایان ضمن تقدیر از اقدام مردم فهیم استان که همیشه حامی محیط زیست هستند افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پس از مداوای پرنده، آن را برای بازگشت به دامان طبیعت آماده، و سپس رهاسازی می‌کنند.

جغد انبار پرنده‌اي شبگرد، مخفي كار و منزوي مي باشد، شكارچي قهاري است و معمولاً از پستانداران و پرندگان كوچك و به تعداد كمتر از قورباغه‌ها و وزغ‌ها تغذيه مي‌كند.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۶:۰۷

27 Dec 2019