۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۲۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری؛

اجرا و بهره برداري از طرح هاي بزرگ در استان نيازمند همکاري بخش خصوصي است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ دولتی توان انجام تمامی کارها را به تنهایی ندارد،باید با مشارکت، تعامل و همکاری برنامه‌ها را اجرا کرد.
اجرا و بهره برداري از طرح هاي بزرگ در استان نيازمند همکاري بخش خصوصي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ طهمورث الیاسی بختیاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان،با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی گفت: لازم است جهت اجرایی کردن آمار و اطلاعاتی که تولید می‌شود از ظرفیت، دانش و نقطه نظرات رسانه‌ها استفاده شود.

الیاسی بختیاری گفت: وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه و تدوین برنامه‌های کشور و استان بوده که دارای وظایف گسترده‌ای است.

وی افزود: وظیفه دولت پاسخگویی، شفافیت و محقق کردن مطالبات و نیازهای مردم است، بدون آمار صحیح نمی‌توان برنامه‌ها را اجرایی کرد زیرا نظارت‌ها بر اساس چارچوب مشخص خود صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل امروز کشور بحث اقتصادی است، تصریح کرد: مقوله بیکاری یکی از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود که برای رفع آن‌ها نیاز است سرمایه‎‌گذاری در بخش‌های مختلف صورت گیرد که در این زمینه باید، بخش خصوصی ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات استان جدای از مشکلات کشور نیست، بیان کرد: متاسفانه به دلیل نبود طرح آمایشی مدون، عدم تعادل و توازن در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود.

الیاسی بختیاری با اشاره به وجود نیروی انسانی قوی، تصریح کرد: هیچ دولتی توان انجام تمامی کارها را به تنهایی ندارد، بنابراین دولت‌ها تنها باید تسهیل‎گر و ناظر باشند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری باید در بخش‌های مختلف صورت گیرد و بخش خصوصی نیز وظایف خود را انجام دهد، همچنین باید با مشارکت، تعامل و همکاری برنامه‌ها را اجرا کرد و با توجه به وظیفه‌ای که در نظام اداری وجود دارد با کمک دستگاه‌های مربوطه، بتوان گام‌هایی را در جهت توسعه استان برداشت.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بزرگ در استان، تصریح کرد: دولت و مسئولان استانی به دنبال آن هستند که منابع لازم را از طریق بخش خصوصی تامین کنند، همچنین باید با توجه به الزام و ضرورت و بهره‌وری لازم، به دنبال مشارکت بخش خصوصی پیش رفت.

الياسي بختياري در مورد تعيين تکليف پروژه هاي بزرگ استان تصريح کرد: دولت و مسئولان اين استان براي اجرايي شدن طرح هاي بزرگي مانند پتروشيمي بروجن، آزادراه لردگان – ايذه و راه آهن سراسري اصفهان – شهرکرد – اهواز به دنبال تامين منابع مورد نياز با همکاري بخش خصوصي هستند.

الیاسی بختیاری ادامه داد: احداث آزادراه لردگان – ايذه با هدف کاهش ترافيک، کم شدن تلفات ناشي از تصادفات جاده اي و ارتقاي ايمني و حمل و نقل عمومي در حال پيگيري است.

الياسي بختياري تاکيد کرد: در نشست مشترکي بين استانداران چهارمحال و بختياري، اصفهان و خوزستان در خصوص چگونگي ملي شدن راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و صدور مجوز ماده ۲۳ آن بحث و تبادل نظر شد.

وي افزود: راه آهن حسن آباد اصفهان – سفيددشت – شهرکرد نيز با ۲۰ هزار ميليارد ريال اعتبار براي تکميل در حال انجام است.

الیاسی بختیاری در پایان گفت: از طریق مظلوم‌نمایی و مایوس کردن افراد، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، بنابراین لازم است نشاط در جامعه ایجاد شود و از ترویج روحیه یاس و نا امیدی در جامعه پرهیز کرد.

چهارمحال و بختياري ۲ هزار و ۱۹۰ طرح نيمه تمام در نقاط مختلف استان وجود دارد و زمان مورد نياز براي تکميل و بهره برداري اين طرح ها در صورت تخصيص اعتبار و همت مسئولان مرتبط ۲ تا ۲.۵ سال است.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۲۳

26 Dec 2019