۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۰۶۱۵
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

اربعین، حال و هوای شهر را حسینی کرد/ ۸۰۰۰ چهارمحالی عازم دیار عشق شدند

هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم حال و هوای شهر بیشتر حسینی می‌شود، انگار همه عازم کربلا شدند، برخی با پای پیاده و برخی دلشان را راهی کردند، در چهارمحال و بختیاری هم تاکنون بیش از ۸۰۰۰ نفر برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین ثبت‌نام کردند و این نشان از عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) دارد.
اربعین، حال و هوای شهر را حسینی کرد/  ۸۰۰۰ چهارمحالی عازم دیار عشق شدند
به گزارش جهانبین نیوز؛ همه ساله با نزدیک شدن به اربعین حسینی مسلمانان و به‌ویژه شیعیان سراسر دنیا راهی کربلا می‌شوند، ایرانی‌ها نیز از این امر مستثنی نبوده و با هر سختی که هست خود را به غافله عشق می‌رسانند و راهی این سفر می‌شوند.

حضور در کاروان‌های اربعین شور و حال عجیبی دارد این را از سخنان آنان که سال‌های پیش در میان زائران بودند می‌توان بخوبی متوجه شد، حال خوشی که مشقت راه را از یادشان می‌برد و شرینی سفر را برای آن‌ها دوچندان می‌کند.

در این راه‌پیمایی دیگر نژاد، زبان، ثروت و هیچ کدام از مولفه‌های ایجاد اختلاف معنا ندارد، همه به یک هدف و به عشق آقایشان حسین (ع) راهی شده‌اند، همه برادر و برابر هستند و این مراسم معنوی آنان را که عازم دیار عشقند، با شور و حال وصف‌ناشدنیش و آنان که جامانده‌اند، با حسرتی که بر دل دارند به تکاپو می‌اندازد.


انگار عشق به امام حسین (ع) همه شهر را فرا می‌گیرد، انگار می‌جوشد و می‌سوزاند، این عشق همه را می‌خواند، آنان که مانده‌اند هم دلشان را راهی کربلا می‌کنند، پیر و جوان، کودک و بزرگ، همه یک مقصد دارند و آن هم کربلاست.

این شور در چهارمحال و بختیاری نیز برپا شده، در هر جمع و گروهی حاضر می‌شوی سخن از سفر است همه خود را مهیای حضور در کاروان عشاق می‌کنند، پیاده‌روی عظیمی که دنیا را بارها وادار کرد انگشت حیرت به دهان بگیرد و متعجب شود از این شور و اشتیاقی که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز باقیست.


ثبت‌نام ۸ هزار و ۸ نفر در سامانه سماح در چهارمحال و بختیاری۸۰۰۰

یوسف آقابزرگی مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه استقبال مردم این استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین همانند سال گذشته است اظهار کرد: تا این لحظه ۸ هزار و ۸ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷ هزار و ۶۱۲ مورد تحویل سفارت شده است افزاود: تا این لحظه برای ۵ هزار و ۶۳۹ نفر ویزا صادر شده است.

آقا بزرگی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران کربلا به ۱۰ هزار نفر نیز برسد.


مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حواله دولتی دینار برای زائران صادر نمی‌شود و زائران می‌توانند دینار مورد نیاز خود را از بازار ارز داخلی و یا از طریق بانک‌های پاسارگاد و شهر در نجف و کربلا تهیه کنند.

وی از زائران خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چون بهتر است اعزام زائران به مرز و ورود به کشور عراق تا یک هفته قبل از اربعین انجام شود.

استقرار اکیپ‌های اورژانس برای امدادرسانی به زائران کربلا

فرامرز شاهین رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از اعزام پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۵ تکنسین فوریت‌های پزشکی به آبادان خبر داد و اظهار کرد: این اعزام با هدف خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی صورت می‌گیرد.


وی بیان داشت: اکیپ‌های اورژانس تا دهم آبان‌ماه در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی تا مرز شلمچه مستقر می‌شوند و درمان سرپایی زائران و اعزام به بیمارستان‌ را انجام می‌دهند.

شاهین اضافه کرد: اکیپ‌ها در داخل کشور امدادرسانی می‌کنند اما در صورت نیاز به اکیپ‌های درمانی و اورژانس در عراق، اکیپ‌های اورژانس استان به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۴:۱۰

27 Dec 2019