کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

ردپای صهیونیست‌ها، در سناریوی دستگیری دیپلمات ایرانی مشهود است/ وزارت امور خارجه با جدیت پیگیر موضوع باشد

23 مهر 1397 ساعت 12:30

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های وزارت امور خارجه کشور برای آزادی اسدی گفت: لازم است پیگیری‌ها با جدیت بیشتری صورت بگیرد و آزادی این دیپلمات را که خواسته و مطالبه همه ملت ایران است، با صدای بلند فریاد بزند و اجازه ندهند این موضوع به فراموشی سپرده شود.


علیرضا اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تیرماه امسال بود که دادستانی فدرال آلمان ادعا کرد یک دیپلمات ایرانی به نام اسدالله اسدی مشکوک به همدستی با زوجی است که قصد حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته و با این بهانه دستگاه قضایی بلژیک حکم بازداشت اسدی را صادر کرد.

وی تاکید کرد: می‌توان گفت که این اتهام از اساس دروغ است چون ایران همواره قربانی ترور و عملیات‌های تروریستی بوده و با همه توان در مقابل گروهک‌های تروریستی منطقه ایستاده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متهم کردن دیپلمات ایرانی با برنامه‌ریزی و از سوی صهیونیست‌ها انجام گرفته است افزود: دشمن با اجرای این سناریو به دنبال ایجاد هجمه علیه ایران و مردم ایران است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دیپلمات‌ها در همه جای دنیا مصونیت دیپلماتیک دارند که اساسا قابل نقض نیست افزود: بازداشت یک دیپلمات برخلاف قوانین دیپلماتیک بوده و نشان‌دهنده این است که کشورهای دخیل در این امر و کشورهای مدافع این اقدام خود ارزشی برای قوانین قائل نیستند و در هر کجا که لازم باشد و منافع خودشان در میان باشد قوانین را زیر پا می‌گذارند.

اسماعیلی با اشاره به تلاش‌های وزارت امور خارجه کشور برای آزادی اسدی ادامه داد: لازم است پیگیری‌ها با جدیت بیشتری صورت بگیرد و آزادی این دیپلمات را که خواسته و مطالبه همه ملت ایران است، با صدای بلند فریاد بزند و اجازه ندهند این موضوع به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 40590

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40590/ردپای-صهیونیست-ها-سناریوی-دستگیری-دیپلمات-ایرانی-مشهود-وزارت-امور-خارجه-جدیت-پیگیر-موضوع-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir