کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت هفته ملی غذا؛

برگزاری جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در شهرکرد

22 مهر 1397 ساعت 14:04

همزمان با هفته ملی غذا، جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در شهرکرد برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۹۷ و به مناسبت هفته ملی غذا، جشنواره دانش آموزی صبحانه سالم در دبیرستان دوره اول متوسطه مرضیه منظریه شهرکرد با حضور دکتر محمدباقر ملکپور ، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و خدایار قاسم‌پور، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

قاسم پور، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به این موضوع که جامعه سالم، جامعه ای است که اجازه نمیدهد شهروندان آن به راحتی سلامت خود را از دست بدهند بیان داشت: حفظ سلامت جامعه در قبال رعایت کردن دو مولفه تحرک ، پویای و نشاط و همچنین تغذیه سالم می باشد.

وی در ادامه افزود : ماموریت های آموزش و پرورش بر اساس سند تحقق های بنیادی و آموزش و پرورش متفاوت است و ما به دنبال این هستیم که استرس و امتحانات مضری که باعث می شود دانش آموزان مقابل هم قرار گیرند را حذف کنیم ، ماموریت اصلی ما امروز در مدرسه این است که دانش آموزان در محیطی شاد و با نشاط باشند و مدرسه تبدیل به محیطی برای زندگی دانش آموزان شود نه صرفا محیطی برای درس خواندن .

محمدباقر ملکپور ، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در ادامه با شاره به روز جهانی غذا گفت: فلسفه روز جهانی غذا تلنگری است برای این که کسانی که در خواب هستند و نسبت به گرسنگی در دنیا بی تفاوت هستند نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند و این روز در کشور ما به عنوان روز ملی غذا مطرح می باشد .

وی در ادامه محور های مهم در بحث سلامت غذا را تعادل در مصرف غذا، زیاده روی نکردن در مصرف غذا و همچنین عدم مصرف درست غذا دانست و افزود : بهداشت مواد غذایی جزو وظایف حکومتی می باشد و باید حکومت بر روی بهداشت مواد غذایی نظارت داشته باشد که این امر از طریق واحد بهداشت محیط صورت میپذیرد .

در این جشنواره، ۱۸۰ صبحانه توسط دانش آموزان تهیه شد که پس از داوری، ۵۰ نفر از آنان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه به عنوان «روز جهانی غذا» و ۲۱ تا ۲۷ مهر به عنوان «هفته ملی غذا» نامگذاری شده است.
برنامه‌های امسال این هفته با شعار «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/1024


کد مطلب: 40583

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40583/برگزاری-جشنواره-دانش-آموزی-صبحانه-سالم-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir