کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری:

۹۰ درصد خانوار‌های عشایر چهارمحال و بختیاری را به مقصد قشلاق ترک کردند

21 مهر 1397 ساعت 13:51

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۰ شهریور امسال و هم‌زمان با آغاز کوچ پاییزه عشایر تاکنون ۹۰ درصد خانوار‌های عشایری این استان به سمت مناطق قشلاقی خوزستان حرکت کرده اند.


یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ۲۰ شهریور امسال و هم‌زمان با آغاز کوچ پاییزه عشایر تاکنون ۹۰ درصد خانوار‌های عشایری این استان به سمت مناطق قشلاقی خوزستان حرکت کرده اند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ خانوار همچنان در مناطق عشایرنشین شهرستان‌های اردل و کوهرنگ حضور دارند که با توجه به سرد شدن هوا و حداکثر تا پایان مهرماه جاری، چهارمحال و بختیاری را به مقصد گرمسیر ترک می‌کنند.

حسین‎پور اضافه کرد: با توجه به کاهش دما طی چند روز گذشته در استان، نیرو‌های هلال احمر برای تأمین نیاز‌های این خانواده‌ها ازجمله پتو و چادر، از آنان سرکشی کردند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری، بعد از فارس، دومین استان عشایرنشین کشور و دارای رتبه اول استانی در تراکم عشایر در واحد سطح است.

حسین‌پور جمعیت ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفری عشایر چهارمحال و بختیاری درقالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عشایر این استان، از اقوام بختیاری، ترک قشقایی، چهرازی، عرب نصرآبادی و گله‌دار دهکردی هستند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40572

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40572/۹۰-درصد-خانوار-های-عشایر-چهارمحال-بختیاری-مقصد-قشلاق-ترک-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir