کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

آغاز طرح "آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی" در چهارمحال و بختیاری

21 مهر 1397 ساعت 9:56

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح "آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی" در این استان امسال در ۱۹۰ روستای استان و ۴ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی روستایی از امروز آغاز و به مدت یک ماه اجرا می‌شود.


سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به فقدان آمار تخصصی و رسمی در حوزه مسکن روستایی در کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۲ اقدام به تعریف و اجرای طرحی با عنوان طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی نمود که با هدف به‌روزرسانی، تکرار آن در فواصل زمانی پنج ساله در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح، امسال در ۱۹۰ روستای استان و ۴ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی روستایی شامل ۱۱ روستا شهرکرد، ۱۱ روستا بروجن، ۱۱ روستا فارسان، ۲۲ روستا اردل، ۴۱ روستا کوهرنگ، ۱۵ روستا کیار، ۱۲ روستا سامان، ۸ روستا بن و در شهرستان لردگان ۶۰ روستا از امروز آغاز و به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این طرح از سال ۸۴ به اجرا درآمده که تاکنون منجر به مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی شده و براساس هدف گذاری در طرح جامع مسکن روستایی کشور ۲ میلیون واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این مدت ماموران آمارگیری آموزش دیده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان روستاهای مشمول طرح جهت دریافت اطلاعات مراجعه می‌کنند که اين روستاها با انتخاب مرکز آمار ايران و براساس آمارگیری نفوس و مسکن سال ۹۵ صورت گرفته است.

وی گفت: هدف از برگزاری این طرح شناخت برخی از ویژگی‌های مرتبط با مسکن در آبادی‌های کشور و هر یک از استان ها، شناخت ویژگی‌های کمی وکیفی واحدهای مسکونی روستایی در کل کشور به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استانهای کشور است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40565

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40565/آغاز-طرح-آمارگیری-ویژگی-های-مسکن-روستایی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir