۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۵۴۹
معاون وزیر ارتباطات:

افزایش 3 برابری قیمت تلفن همراه در کشور/اجرای طرح ریجستری قاچاق گوشی را به صفر رساند

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:30 درصد افزایش قیمت گوشی تلفن همراه به کمبود عرضه در کشور مربوط بوده وبخشی از آن نیز به دلیل افزایش نرخ دلار وتخلفات بازای است.
افزایش 3 برابری قیمت تلفن همراه در کشور/اجرای طرح ریجستری قاچاق گوشی را به صفر رساند
به گزارش جهانبین نیوز، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جمع خبرنگاران شهرکرد از تدوین بسته حمایتی مقابله با تحریم ها در حوزه ارتباطات خبر داد و گفت: برنامه ریزی ها به نحوی است که کمترین تاثیر تحریم ها را در حوزه فناوری داشته باشیم.

فلاحی جوشقانی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی نسل ۳ و ۴ اپراتورهای تلفن همراه در شهرها، افزود: سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری پوشش کامل ارتباطی در روستاها و جاده‌ها است و همچنین پوشش کامل ارتباطات ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیازمند تأمین ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به وجود ۶۳ هزار روستا در کشور تصریح کرد: از این تعداد ۴۲ هزار روستا زیر پوشش کامل سرویس همراه، تلفن ثابت و اینترنت است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نگهداری تجهیزات رادیویی و ارتباطی در وضعیت تحریم، خاطرنشان کرد: برای این مسئله یک بسته آمادگی و حمایتی پیش‌بینی شده است که در آینده برای پشتیبانی تجهیزات مشکلی ایجاد نشود و تلاش می‌کنیم که از تحریم‌ها کمترین تأثیر را بر این حوزه بگذارد.

فلاح جوشقانی در رابطه با دلایل افزایش قیمت تعرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه، گفت: اپراتور همراه اول و ایرانسل در ماه‌های قبل تعرفه خود را به دلیل افزایش هزینه‌های تجهیزات افزایش دادند، اما اپراتور رایتل تاکنون تعرفه‌های خود را افزایش نداده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این افزایش قیمت در چارچوب مصوبات بوده و اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان گفت افزایش قیمت‌ها غیرمعقول بوده است.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه بازار تلفن همراه کاملا وابسته به ارز است، افزود: سال گذشته ماهیانه ۲ میلیون گوشی تلفن همراه در کشور به ارزش ۲ تا ۳ میلیارد دلار فروخته شده است.

وی با بیان دلایل نوسانات قیمت تلفن همراه در بازار و تأثیر آن بر کمبود گوشی در بازار، اظهار کرد: بخشی از مسائل پیش آمده بر بازار به‌علت بالارفتن قیمت ارز و تخلفات صورت گرفته در این حوزه است و می‌توان گفت تخلفات قیمت گوشی در ماه‌های اخیر تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

فلاحی جوشقانی با تأکید بر اینکه عرضه تلفن همراه در بازار به‌شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: باتوجه به اینکه تقاضای تلفن همراه کاهش چشمگیری نداشته است، اما برخی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه فعالیت خود را متوقف کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:۳۰ درصد افزایش قیمت گوشی تلفن همراه به کمبود عرضه در کشور مربوط بوده وبخشی از آن نیز به دلیل افزایش نرخ دلار وتخلفات بازای است.

فلاح جوشقانی همچنین به اجرای طرح ثبت گوشی های تلفن همراه (رجیستری) و تاثیر آن در مبارزه با ورود گوشی تلفن همراه قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت گوشی و کمبود عرضه ربطی به طرح رجیستری نداردو این طرح قاچاق گوشی در کشور  را به صفر رسانده است.

انتهای پیام /1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۳:۱۲

21 Jan 2020