۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۰۵۴۷
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

مجازات در انتظار مشاوران املاکی که در تنظیم سند پیش‌فروش ساختمان به قوانین توجه ندارند

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: مشاوران املاکی که بدون توجه به قانون پیش‌فروش ساختمان اقدام به تنظیم سند پیش‌فروش ساختمان می‌کنند، مجازات می‌شوند.
مجازات در انتظار مشاوران املاکی که در تنظیم سند پیش‌فروش ساختمان به قوانین توجه ندارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید مهدی صالحی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته بویژه در زمانی که بازار مسکن رونق بسیاری داشت، اتفاق می‌افتاد این بود که برخی سودجویان و کلاهبرداران وارد این بازار شده و اقدام به پیش‌فروش ساختمان‌هایی می‌کردند که اصلا وجود خارجی نداشتند یا اگر داشتند به چند نفر فروخته می‌شدند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مقررات ملی و فنی ساختمان اظهار کرد: این موضوع با جان، مال، امنیت و آسایش مردم سر و کار دارد و اهمیت موضوع زمانی بیشتر نمایان می‌گردد که حوادث غیرمترقبه‌ای همچون زلزله در منطقه‌ای اتفاق بیافتد.

صالحی ادامه داد: به همین منظور برای مقابله با چنین حوادث و ایمن‌سازی بیشتر ساختمان‌ها لازم است مسئولان ذی مدخل و متولی، هماهنگی و تعاملات لازم با یکدیگر را توسعه و گسترش دهند و راهکارهای عملی لازم در این خصوص را ارائه نمایند.

مسئولان وظایف ذاتی و قانونی خود در امر نظارت بر ساخت و سازها را با جدیت اعمال کنند

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان کرد: در اجرای مسائل فنی و مقررات ملی ساختمان نباید سیاست و گروه‌گرایی را وارد نمود و باید مسئولان وظایف ذاتی و قانونی خود را در امر نظارت بر ساخت و سازها با جدیت و دقت و مسئولانه اعمال کنند.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان کند در صورتی که شاکی خصوصی داشته باشد و یا اداره راه و شهرسازی از آن شکایت کند، براساس قانون مجازات خواهد شد که مجازات آن می‌تواند حبس یا جزای نقدی باشد.

صدور شناسنامه فنی ساختمان توسط شهرداری‌ها در اسرع وقت و ابلاغ به تمامی دفاتر اسناد رسمی به منظور تنظیم سند از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۳:۰۸

27 Dec 2019