کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

بهره‌برداری از خانه جوان چهارمحال و بختیاری تا دهه فجر ۹۸ / عدم همکاری مردم و عدم تخصیص اعتبارات علت اصلی تاخیر در اجرای طرح‌های هادی

17 مهر 1397 ساعت 9:34

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۵ درصد از طرح‌های هادی در روستاهای این استان تاکنون اجرا شده است و می‌توان علت عملیاتی نشدن ۵۵ درصد از طرح‌های هادی را عدم همکاری مردم روستاها و عدم تخصیص اعتبار دانست.


سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به افتتاح پنج واحد مسکن مهر با اعتبار ۱/۵ میلیارد تومان در هفته روستا اظهار کرد: در همین روستاها پنج طرح هادی روستایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود.

وی از واگذاری ۵۱ مورد زمین و تحویل سند به‌صورت نمادین خبر داد در این هفته خبر داد و بیان داشت: در هفته روستا ۶۴ هزار سند روستایی و ۶ هزار سند شهری تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه و بازنگری ۱۰۸ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان در این استان افزود: این طرح در ۹۸ روستا با اعتبارات استانی بالغ‌بر ۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان اجرا شده، برای ۳۵ روستا اعتبار ۹ میلیارد از محل اعتبارات ملی اخذ و در سال ۹۷ اجرا، برای چهار روستا ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل قیر رایگان اعتبار تامین شده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات عمرانی در سال ۹۷ برای این استان ۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان است، ۴۵ درصد از طرح‌های هادی در روستاهای این استان تاکنون اجرا شده است و می‌توان علت عملیاتی نشدن ۵۵ درصد از طرح‌های هادی را عدم همکاری مردم روستاها و عدم تخصیص اعتبار دانست.

رئیسی با بیان اینکه در همه روستاهای چهارمحال و بختیاری به جز ۱۳ روستا طرح هادی اجرا شده و این ۱۳ روستا نیز در دستورکار برای اجرای طرح هادی قرار دارند افزود: متاسفانه مطالبات برای دریافت تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن در روستاها وجود ندارد و حتی کمتر از مطالبات برای آسفالت معابر است این درحالی است که عدم مقاوم‌سازی باعث خسارات بسیاری در زمان بروز حادثه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح بخشودگی جرائم بیان داشت: تسهیلات زیر ۱۰ میلیون تومان مشمول بخشودگی جرائم هستند، تسهیلات بازسازی در روستاها ۲۰ میلیون تومان، و تسهیلات تعمیرات ۵ میلیون تومان و تسهیلات بازسازی و تعمیرات برای شهرها ۳۰ میلیون تومان و ۷ میلیون تومان است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۸۸ روستا در این استان نیاز به جابجایی دارند و ۸۵ مورد جابجا شده است، همچنین ۳۶ روستا برای تعیین تکلیف به مشاور سپرده شده و سه روستای رحیم‌آباد، لندی و سرتنگ محمود هم در دست اقدام هستند خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ کلنگ خانه جوان در شهرکرد با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان به زمین زده شد و تا دهه فجر ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین ساخت سه مسجد سایت‌های مسکن مهر زیر ۲۵ هزار نفر با اعتبار ۳ میلیارد تومان پیگیری و به انجام رسید.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 40538

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40538/بهره-برداری-خانه-جوان-چهارمحال-بختیاری-دهه-فجر-۹۸-عدم-همکاری-مردم-تخصیص-اعتبارات-علت-اصلی-تاخیر-اجرای-طرح-های-هادی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir