۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۰۵۲۶
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید بیش از ۳ میلیون گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده در نیمه نخست امسال در گلخانه‌های این استان خبر داد.
تولید بیش از ۳ میلیون گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری
ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ وسعت گلخانه های استان را ۲۲ هکتار برآورد کرد و اظهار کرد: به طور میانگین در هر مترمربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.

وی گفت: گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ، به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب تولید می‌شود.

شیرانی، اشتغال‌زایی مستقیم در گلخانه‌های شهرکرد و بروجن را ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مرکزی از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از گل‌های شاخه بریده تولیدی ۱۶ هزار شاخه از نوع 'آلسترومریا' است.

شیرانی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه‌اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده‌اند.

سالانه بیش از ۷ میلیون گل شاخه بریده در این استان سالانه تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۵۴

27 Dec 2019