کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعارض انسانها با محیط زیست مهم ترین چالش برای طبیعت

9 مهر 1397 ساعت 12:08

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین چالش محیط زیست تعارضی بود که مردم با طبیعت داشتند که خوشبختانه با مشارکت مردم این تعارضات کاهش پیدا کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مهم ترین چالش محیط زیست استان تعارضی بود که مردم با محیط زیست داشتند که خوشبختانه این تعارضات رفع شد و این کاهش تعارضات باعث شد که مشارکت از مردم بالا رود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال پس از ۱۰ سال پیگیری و با چندین مرحله کارشناسی تعدادی از تعارضات به صورت کاملا فنی وکارشناسی برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار هکتار به اراضی تحت تملک اضافه شد بیان داشت: حدود ۴۰ روستا و شهر در منطقه یا کامل یا قسمتی از آن قسمتی از منطقه حفاظت شده بیرون آمدند.

احمدی بیان داشت: منطقه حفاظت شده شیرستان در شهرستان کوهرنگ ۴۴ هزار و ۵۴۶ هکتار است که این میزان به اراضی تحت تملک اضافه شد.

وی با بیان اینکه میزان آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت کاهش چشمگیری داشته است ادامه داد: افرادی که با محیط زیست تا الان تعارض داشتند الان خود حامی محیط زیست هستند .

احمدی با بیان اینکه امسال دو منطقه شکار ممنون به مدت ۵ سال تصویب شد بیان داشت: منطقه شکار ممنون تالاب چغاخور و منطقه شکار ممنون خدا آفرین که ۵۳ هزار و ۲۷۲ هکتار است به مدت ۵ سال به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

وی یادآور شد: شکارچیان روستای شیرمرد در امام زاده آنجا جمع شدند و سوگند نامه ای یاد کردند که هرگز اقدام به شکار نکنند و تعدادی نیز اسلحه های خود را تحویل دادند.

در راستای توسعه پایدار با مسئولین همگام هستیم

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از افزایش پایش مراکز صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد و گفت: در طول ۶ ماهه سال جاری نظارت بر مراکز صنعتی و تولیدی این استان بیشتر شد و ۶۹ درصد افزایش پایش صنعت و تولیدی را داشته ایم.

احمدی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست مسئله ای است که در بحث آموزش و فرهنگ سازی آن باید کوشید بیان داشت: تا کنون بازخوردی که از محیط زیست داشته ایم از جمله کاهش آتش سوزی ها ، مشارکت بالا مردم در حفظ محیط زیست ، مشارکت های علمی و ... نشان از تاثیر فرهنگ سازی های چند سال اخیر بوده است اما بازهم نیاز است که فرهنگ سازی و آموزش بیشتری در راستای حفظ محیط زیست صورت گیرد .

انتهای پیام/۵۳۰ب


کد مطلب: 40472

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40472/تعارض-انسانها-محیط-زیست-مهم-ترین-چالش-طبیعت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir