کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان

کاخ سفيد شکست روح مقاومت و ايستادگي ملت ايران را به هر قيمتي خواهان است

6 مهر 1397 ساعت 15:34

امام‌جمعه فارسان گفت: هدف‌گذاري کاخ سفيد بر شکست روح مقاومت و ايستادگي ملت ايران به هر قيمتي، موجب بهره‏گيري از همه ظرفيت‏هاي ممکن عليه نظام اسلامي گرديده است، به‌کارگيري گسترده‏ترين شکل تحريم‏هاي اقتصادي است.


به گزارش جهانبین نیوز، امام‌جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به 31 شهريورماه اشاره کرد و گفت: در سالروز آغاز جنگ تحميلي ۸ ساله نظام سلطه عليه مردم ايران، تروريست‏هاي تکفيري مردم اهواز را آماج گلوله‏هاي اهدايي دشمنان نظام اسلامي قرارداد و به گمان خودشان با ارعاب درصدد برهم زدن امنيت اين منطقه حساس از ميهن اسلامي بودند.

وي افزود: دقايقي پس‌ازاين حادثه تروريستي که به شهادت و مجروح شدن بسياري از مردم و نيروهاي نظامي منجر شد، گروهک تجزيه‏طلب تروريستي الاحوازيه مسئوليت آن را بر عهده گرفت بااين‌حال ساعتي بعد گروه تکفيري داعش هم در اطلاعيه‏اي مسئوليت اين اتفاق را بر عهده گرفت که نشان‏دهنده پيوندهاي عميق ميان گروهک تجزيه‏طلب الاحوازيه و داعش است.

وي بيان داشت: فارغ از اينکه عامل ميداني اين حادثه از اعضاي کدام‌يک از اين دو گروه تروريستي هستند، خون شهداي مظلوم اين حادثه تلخ در عين اينکه ماهيت ضد مردمي اين گروهک‏هاي تروريستي را آشکار ساخت، حقانيت نظام اسلامي در ايستادگي و مقابله با فزون‏خواهي‏هاي نظام سلطه را آشکار و به عرصه‏اي جهت تقويت انسجام ملي و رسوايي دشمنان نظام تبديل شد.

امام‌جمعه فارسان در مورد ابعاد اين حادثه و زمينه‏ هاي آن به نکاتي چند اشاره کرد: جان بولتن، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد ۱۲ تير ۱۳۹۶ گفته بود که انقلاب اسلامي ايران نبايد به جشن چهل‏ سالگي‏ اش برسد.

وي گفت: وزير خارجه پيشين آمريکا گفته بود که دولت ترامپ سياستش را کار با مخالفان داخلي در ايران براي تغيير نظام اين کشور قرار داده است.مبتني بر اين سِناريو و با توجه به برنامه ‏ريزي‏ها براي تشديد تحريم‏ها و مشکلات ناشي از کمبود آب و احتمال اوج‌گيري اعتراضات اجتماعي، دشمنان نظام براي ايران در سال ۹۷ تابستان داغي را طراحي و بارها از آن سخن به ميان آورده و به‌زعم خود فروپاشي نظام اسلامي را در خلال آن به انتظار نشسته بودند.

وي ادامه داد: محمد بن سلمان وليعهد رژيم سعودي در ارديبهشت‌ماه ۹۶ گفته بود ما تلاش مي‏کنيم نبرد را به درون ايران بکشانيم.

حجت والسلام وال مسلمين ملک پور افزود: هدف‌گذاري کاخ سفيد بر شکست روح مقاومت و ايستادگي ملت ايران به هر قيمتي، موجب بهره‏گيري از همه ظرفيت‏هاي ممکن عليه نظام اسلامي گرديده است، به‌کارگيري گسترده‏ترين شکل تحريم‏هاي اقتصادي، تمسک به صهيونيست‏ها، گروه‏هاي مطرود و درمانده نظير منافقين و سلطنت‏طلب‏ها براي برهم زدن امنيت داخلي و استمداد از شيخ‏نشين‏هاي فرتوت و رو به اضمحلال خليج‌فارس براي تشکيل ناتوي عربي عليه ايران، درعين‌حال نشان از بزرگي وبرتري ايران در مواجهه با آمريکا و ديگر متحدين منطقه‏اي و فرا منطقه‌اي دارد.

وي افزود: اما به‌رغم برنامه‏ريزي و اميدواري دشمن، چالش مورد انتظار اتفاق نيفتاد و حتي در مقايسه با آشوب‌هاي دي‌ماه ۹۶ که قريب به ۱۱۰ شهر متشنج شده بود، به يک‌دهم کاهش‌يافته و عملاً دشمن در فاز اول ناکام ماند.

امام‌جمعه فارسان به افزايش تحريم‌ها اشاره داشت و گفت: تلاش‌هاي کاخ سفيد با افزايش تحريم‌ها و رشد نجومي نرخ تورم در به خيابان کشاندن مردم و دامن زدن به اعتراضات اجتماعي در ادامه روزهاي تابستان به‌جايي نرسيد و اين امر نشان‌دهنده اعتماد و باور مردم به‌نظام و البته انتظار از مسئولان براي رفع مشکلات اقتصادي و معيشتي است.

وي اظهار داشت: اقدام تروريستي اهواز نشان داد که نظام سلطه در پيشبرد جنگ همه‏جانبه خود براي شکست اراده مردم ايران از طريق فشار و تحريم اقتصادي به اهداف خود دست نيافته و نتوانسته است جريان اجتماعي مطلوب خود در برابر نظام اسلامي را ايجاد کند و لذا با بهره‌گيري از عوامل نيابتي به دامن زدن به چالش‌هاي امنيتي تمسک پيداکرده و تلاش داشت اين حادثه و شدت آسيب‏هاي وارده را به عرصه‏اي براي آشوب‏ها تبديل کند که اين بار نيز ناکام ماند.

وي در پايان بيان داشت: هوشياري و حمايت مردم و ازخودگذشتگي نيروهاي مسلح سبب شد اين حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‏اي براي تحکيم انسجام و وحدت ملي تبديل شود. از همين رو است که مقام معظم رهبري در بخشي از پيام خود در مورد اين حادثه يادآور شدند: به کوري چشم آنان، ملت ايران راه شرافتمندانه و افتخارآميز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‏‏ دشمني‏ها فائق خواهد آمد.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 40443

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40443/کاخ-سفيد-شکست-روح-مقاومت-ايستادگي-ملت-ايران-قيمتي-خواهان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir