۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۴۱۹

استقبال مردم لردگان از کاروان پياده زائران کربلا + عکس

کاروان پياده «حرم تا حرم» انصارالحسين (ع) که 26 مرداد 97 از مشهد مقدس عازم کربلاي معلي هستند، صبح امروز سه شنبه سوم مهرماه 97 وارد شهرستان لردگان در جنوب چهارمحال و بختياري شدند.
استقبال مردم لردگان از کاروان پياده زائران کربلا + عکس
علي حقي پور مسئول کاروان انصارالحسين (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز از شهرستان لردگان گفت: اين کاروان براي هجدهمين بار در  26 مرداد 97 از جوار بارگاه ملکوتي علي بن موسي الرضا (ع) حرکت کرد و پس از عبور از استان هاي خراسان رضوي و خراسان جنوبي وارد استان اصفهان و چهارمحال و بختياري شده و بعد از 41 روز به شهرستان لردگان رسيد.

وي افزود: اين کاروان با حضور 72 نفر به سمت کربلا در حرکت است که کم‌سن‌ترين عضو آن  15 ساله و مسن‌ترين آن‌ها 75 ساله اين کاروان را همراهي مي‌کنند.

حقي‌پور مسير بعدي حرکت اين کاروان را از شهرستان لردگان به سمت استان خوزستان عنوان کرد و گفت: به حول و قوه الهي قرار است اين کاروان در 74 روز مسافت 2600 کيلومتري مشهد تا کربلا که تقريبا 1400 کيلومتر تا امروز غريب به 43 روز پياده‌روي، در روز اربعين در مراسم عزاي سالار شهيدان شرکت خواهيم کرد.

مسئول هماهنگ‌کننده کاروان انصارالحسين (ع) هدف از اين حرکت را ترويج و اشاعه فرهنگ حسيني، تجديد ميثاق با شهدا به‌خصوص شهيد بي‌سر شهيد محسن حججي و امر به معروف و نهي از منکر عنوان کرد و افزود: تمام کساني که در اين کاروان هستند با عشق و علاقه از خانه و زندگي خود جداشده اند و با حرکت خود مروج فرهنگ اباعبدالله الحسين و عاشورا هستند.

ابوالفضل عدالتي‌پور کوچکترين فرد با سن 15 سال گفت: اين اولين باري است که کاروان مشهد به کربلا را همراهي مي کنم و تمام قدم‌هايم را براي ظهور حضرت مهدي (عج) بر ميدارم و در اين راه خستگي برايم معنايي ندارد. 



















 
 انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۵:۵۱

27 Dec 2019