کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دود کارخانه آسفالت شمال شهر اردل؛ طبيعت بکر زردکوه را تهديد مي کند

3 مهر 1397 ساعت 12:06

کارخانه آسفالت در شمال شهر اردل ، باعث شده است که طبيعت بکر و زيباي اين شهر مورد تهديد قرار گيرد.


به گزارش جهانبين نيوز، "طبيعت” واژه اي که ما را به ياد نهاد، سرشت و مايه همه چيزهاي ديگر مي اندازد، چيزي که اصلا مصنوعي و ساخته شده نيست و حقيقتا تنها خود خويش است بي آنکه انسان در ساخت آن نقشي داشته باشد.

وقتي مي گوييم طبيعت از يک مجموعه کامل حرف مي زنيم: از زمين و آسمان، درختان، حيوانات، حتي صداها، قدرت هايي چون باد و رعد و برق،آنچه حس مي کنيم مثل گرما و سرما، نور و روشنايي، تاريکي و ظلمت، حتي حس خشکي و تري، سفتي و نرمي….طبيعت مجموعه همه اينهاست و تا زماني طبيعت است که دستي برآن نکشيده باشيم و آن طور که خودمان مي خواهيم آن را صورت نداده باشيم.

غلامرضا اميدزاده يکي از شهروندان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز گفت:کارخانه آسفالت شهر اردل با سابقه بيش از ۱۰ سال توليد و پخش آسفالت در قسمت شمال شهر قرار داشته و بعلت نزديک بودن به محل زندگي مردم ، ماهيت توليدي اش؛ آلايندگي بسياري را براي محيط زيست به ارمغان آورده است.



اميدزاده افزود: گرد و غبار حاصل از اين کارخانه هوا و خاک را آلوده و متاسفانه بيشترين دود اين کارخانه باعث شده است که طبيعت بکر و زيباي زردکوه را مورد تهديد قرار دهد و همچنين با انتشار ذرات معلق سمي، سلامت افراد و سلامت طبيعت را به خطر مي‌اندازند.

وي با بیان اینکه شهرستان اردل بهترين مناطق گردشگري را داشته و سالانه جمعيت زيادي از طبيعت زيباي اين شهرستان بازديد ميکنند، تصریح کرد: یکی از مناطق زيباي اين شهرستان زردکوه يا همان کوه سوخته و پارک دزپارت بوده که مکاني خوب براي تفريح مردم شهرستان اردل و گردشگران است اما اين روزها دود کارخانه آسفالت شمال شهر اردل طبيعت اين منطقه را هم به خطر انداخت که انتظار است مسئولين محيط زيست در اين خصوص اقدامي کنند.

تورج رئيسي رئيس اداره محيط زيست شهرستان اردل نيز در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز با بیان اینکه مردم بارها چه به صورت تلفني و حضوري از روند کاري کارخانه آسفالت شهرستان اردل گلايه داشتند؛ اظهار داشت: چندين نشست با مديريت کارخانه داشتيم که مديريت کارخانه تعهداتي در اين خصوص داده و  برخی از تعهدات فعاليت نکردن در شب و همچنين فعال نمودن آب پاشها و استفاده از گاز طبيعي براي سوخت کارخانه بوده است.

رئيسي بيان کرد:اين اداره به صورت ماهانه از اين روندکاري اين کارخانه سرکشي مي کند و چنانچه به تعهدات خود پايند نباشد با مديريت آن برخورد قانوني خواهد شد.

حال با توجه به گفته هاي مردم بايد ديد مسئولان شهرستان اردل براي رفع ابهامات موجود در خصوص آلودگي کارخانه آسفالت و تنوير افکار عمومي چه اقدامي انجام مي دهند.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 40412

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40412/دود-کارخانه-آسفالت-شمال-شهر-اردل-طبيعت-بکر-زردکوه-تهديد-مي-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir