کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان:

دوران دفاع مقدس به ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت

30 شهريور 1397 ساعت 14:59

امام جمعه لردگان گفت: پایدارى و بردبارى، دو ویژگى مهم ایثارگران و به‌ویژه آزادگان جنگ تحمیلى است كه همچون اسراى دشت كربلا همواره باید با بیان خاطرات آنان براى نسل‌هاى امروز جاودانه بماند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه لردگان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر می خواهید در قبر سختی نکشید سخن چینی نکنید گاهی یک سخن چین در جامعه باعث درگیری‌های زیاد و حتی کشت و کشتار می گردد.

وی، از هیئات مذهبی و مردم بپاس بر گزاری مراسمات عزاداری در دهه اول محرم تشکر کرد و گفت: امام حسین (ع) برای همیشه است نه برای محرم تنها، لذا همه باید از هدف قیام امام حسین (ع) درس بگیرند.

امام جمعه لردگان، با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: اگر نبود امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) قیام امام حسین (ع) در سکوت می ماند لذا امام سجاد (ع) چند نقش کلیدی داشت، بیان قیام عاشورا، تبعین معارف اسلامی و شاگردپروری و کادرسازی از نقش‌های کلیدی امام سجاد (ع) بود.

دوران دفاع مقدس برای ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت

تاجزاد در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مقاطع مهم کشور ما دفاع مقدس است، این دفاع برای ما یک فرهنگ است، فرهنگ چگونه با دوست و دشمن بر خورد کردن؛ تجربه ثابت کرد اگر توکل بر خداوند و و خود باوری را داشته باشیم در دنیا موفق خواهیم بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس عناصری از قبیل ایمان، استقامت و توکل به خداوند باعث شد که در مقابل دنیا بایستیم و پیروز شویم، لذا اگر این عناصر در زندگی ما بوجود آمد امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تاج زاد بیان داشت: روحانیون، دانشگاهی ها و اساتید و فرهنگیان وظیفه دارند این فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل های آینده بیان کنند.

وی گفت: پایدارى و بردبارى، دو ویژگى مهم ایثارگران و به‌ویژه آزادگان جنگ تحمیلى است كه همچون اسراى دشت كربلا همواره باید با بیان خاطرات آنان براى نسل‌هاى امروز جاودانه بماند.

نقش مدارس و دانشگاه‌ها در پرورش نیروهاى انقلاب‌و مقابله با جنگ اقتصادى و روانى دشمن‌

امام جمعه لردگان در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه ‌ساله آغاز مهرماه، نویدبخش فرا رسیدن بهار آموزش و تربیت است، مدارس و دانشگاه‌هاى كشور به‌عنوان پایگاه‌هاى تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامى یعنى نیروى انسانى مومن، متعهد و متخصص، در این روزها فرایند آموزشى و پرورشى خود را از سر مى‌گیرند.

وی افزود: بنا به گزارش مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزى آموزش عالى وزارت علوم، نزدیک ۴ میلیون دانشجو و حدود ۱۴ میلیون دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلى در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند. این آمارها كه به زبان دیگر از حضور بیش از یك چهارم جمعیت فعال كشور در این قشر حكایت دارد به خودى خود؛ اهمیت غیرقابل انكار برنامه‌ریزى و احساس مسؤولیت در این حوزه را ضرورى‌ می‌سازد.

تاج زاد بیان داشت: از سویى با لحاظ كردن شرایط زمینه‌اى و اقتضائات امروزِ ایران، و بنا به فرموده‌ى رهبر معظم انقلاب، وجود سطوح مختلفى از جنگ با دشمنان و سلطه‌طلبان، موضوع آموزش و پرورش و آموزش عالى ابعاد جدید و مهم‌ترى مى‌یابد كه نیازمند كنش‌گرى مسؤولین و مردم در سطوح مختلف است.

جنگ اقتصادى و خرید لوازم آموزشى ایرانى‌

خطیب جمعه لردگان گفت: مهم‌ترین عرصه‌ى جنگ نظام اسلامى با سران استكبار، عرصه اقتصاد است، با آغاز سال تحصیلى جدید، نیازهایى از قبیل پوشاك، لوازم‌التحریر، كیف و كفش و... در این جمعیت از محصلین و دانشجویان براى خرید مایحتاج تحصیلى شان به‌وجود مى‌آید. در این مورد، جمعیت فرهنگیان و اساتید دانشگاهى نیز شریك هستند و براى آن‌ها نیز این نیازها به‌وجود مى‌آید. این گروه از كالاها به شكلى است كه تولیدات داخلى در آن‌ها حرف براى گفتن دارند. لذا اگر در تریبون‌ها و نهادهاى فرهنگ‌ساز مانند شهردارى‌ها و... دست به تبلیغات بزنند مى‌تواند اقدام مؤثرى براى رونق بازار کالای ایرانی به‌حساب بیاید.

جنگ روانى و ضرورت حضور در بدنه دانشجویان‌

طى سال‌هاى اخیر و با رشد شبكه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى و حقیقى، عملیات روانى دشمن و استفاده از عناصر نرم براى تأثیرگذارى بر فضاى داخلى كشورها و ایجاد ناآرامى و ...، مورد توجه جدى قرار گرفته است. ناظر به شرایط كنونى وضعیت اقتصادى و اجتماعى در كشور و همزمان با آغاز سال تحصیلى، این امكان وجود دارد كه بخشى از این طیف فعال و كم‌تر محافظه‌كار كشور یعنى دانشجویان و مسامحتاً دانش‌آموزان، محل طمع دشمنان و منافقین غرب قرار گیرند و در این بین به بازیچه‌ى جریان‌هاى خارج كشور مبدل شوند. ازاین‌رو جدى گرفتن و اهتمام نسبت به امور دانشجویان، حضور مسؤولین در دانشگاه و پاسخگویى به دغدغه‌ها و مسائل این قشر فعال جامعه، می‌تواند تا حدى به كاهش تأثیر هجمه‌هاى رسانه‌اى و عملیات روانى دشمن كمك نماید.

انتهای پیام1026ج /۶۳۰ ل


کد مطلب: 40377

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40377/دوران-دفاع-مقدس-فرهنگ-چگونه-فکر-کردن-عمل-آموخت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir