۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۰۲۲۷

گشایش نخستین درمانگاه اختصاصی آبزیان در چهارمحال و بختیاری

نخستین درمانگاه اختصاصی آبزیان در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
گشایش نخستین درمانگاه اختصاصی آبزیان در چهارمحال و بختیاری
حسین علی سلطانی مدیرکل دامپزشکی استان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از قطب های آبزی پروی و پرورش ماهیان سرآبی در کشور می باشد که با دارا بودن ۵۳۰ مزرعه پرورش ماهی سالیانه ۲۴ هزار تن ماهی تولید می کنند..

وی افزود:این درمانگاه می‌تواند به کسانی که در پرورش آبزیان فعالیت دارند مشاوره و کارهای تشخیصی و درمانی ارائه دهد.

سلطانی وجوداین درمانگاه اختصاصی آبزیان را برای استان ضروری اعلام کرد و گفت:با استفاده از ظرفیت و پتانسیل درمانگاه‌های بخش خصوصی بهتر و بیشتر می‌توان بیماری‌های منطقه را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و درمانی را انجام داد.

وی گفت:باتوجه به این که تمامی مزارع پرورش ماهی استان زیرنظر مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی است این درمانگاه می‌تواند کمک بزرگی به رفع مشکلات آبزی‌پروری استان کند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از با کیفیت‌ترین تولیدکنندگان ماهی در کشور است که با رصد و پایش بیمار‌ ها در طول دوره پرورش می‌توان از شیوع بیماری‌ها جلوگیری و مصرف آنتی بیوتیک را به حداقل رساند.

وی گفت: این درمانگاه با همکاری آزمایشگاه تخصصی آبزیان که مجهز به امکانات پیشرفته است شروع به فعالیت کرده و برای این آزمایشگاه حدود۲۰۰ میلیون هزینه شده که ۳۰میلیون تومان آن از کمک‌های دولتی بوده است.

سلطانی گفت: امور درمانی مربوط به آبزیان در استان پیش از این در درمانگاه‌های عمومی دامپزشکی انجام می‌شد.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۴:۰۳

31 Dec 2019