۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۰۱۹۵

تغییر سیاست با جابه جایی مدیرانی که عملکرد مناسبی نداشته اند

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: من اعتقادم این است که با جابجای افراد و مدیران شاید اتفاق خیلی ویژه ای نیفتد ولی جابجایی مدیرانی که احیانا عملکرد موفقی نداشته اند می تواند زمینه تغییر در رویکرد ها و سیاست های کاربردی باشد و این تغییر می تواند راه علاج بعضی از مشکلات باشد.
تغییر سیاست با جابه جایی مدیرانی که عملکرد مناسبی نداشته اند
 اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: آمریکا و متحدان منطقه ای آن با این برآورد تحلیل که در عرصه نظامی و دفاعی،امنیتی امکان لطمه زدن به جمهوری اسلامی برای آنها فراهم نیست در موجی که اخیرا برای فشار به جمهوری اسلامی به راه انداخته اند دو مولفه فشارهای اقتصادی و پشتیبانی رسانه ای از این فشارها را دنبال می کنند.

 نوریان ادامه داد: در هر دو زمینه راهکارهای بی بدیلی وجود دارد ، در زمینه اقتصادی وحدت و انسجام درونی ، اتکا به ظرفیت های درونی کشور ، میدان دادن به جوانها، کارآمدی در عرصه مدیران و دست اندر کاران حکومتی، پاسخگو شدن دولت ، تنظیم قوانین ویژه برای کاهش بروکراسی های اداری و موضوعاتی از این دست که درواقع زیر بنای اقتصاد درون زا و متکی به درون است می تواند راهکاری برای فشارهای اقتصادی که وارد شده باشد

وی افزود: در ابعاد رسانه ای نیز باید به ظرفیت های مردمی بها داده شود و این ظرفیت ها معرفی شود و توانمندی های کشور به تصویر کشیده شود و به صورت اغنایی نقشه دشمنان نظام و انقلاب برای مردم تفسیر شود و رسانه باید کارکرد وحدت بخشی داشته باشد و استحکام درونی کشور را روز به روز بیشتر تقویت کند و این روحیه خود باوری می تواند حلقه تکمیلی و حمایت کننده ی ظرفیت های اقتصادی باشد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح شفافیت در آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با این طرح موافق هستم و به صورت رسمی اعلام کرده ام، اصل این طرح بسیار مفید می باشد و راه علاج بسیاری از آسیب هاییست که در حال حاضر عملکرد قانون گذاری و مجلس به آن مبتلا می باشند. امیدواریم این طرح به خوبی پیش برود و به تصویب نمایندگان هم برسد.

نماینده مردم شهرکرد،بن و سامان در ادامه با بیان این مطلب که طبق قانون اساسی سوال از وزرا حق طبیعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی از ظرفیت های خود در آنجایی که حس کند امور جاری کشور به شایستگی اداره نمی شود باید استفاده کند و این ظرفیت ها سوال از وزرا و یا استیضاح و برکناری آنهاست.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصاد هم با توجه به نارضایتی ها و کمی و کاستیهایی که در حوزه اقتصادی حادث شده اکثر نمایندگان محترم مجلس بر این اعتقاد بودند که بخش عمده ای از اسیب ها و نارسای ها ناشی از سوء تدبیر و سوء مدیریت در این حوزه است. بنابر این طبیعی بود که بر اساس اختیارات قانونی مجلس از وزیر محترم سوال بکنند و نهایتا موضوع به استیضاح کشیده شد و این استیضاح هم بر اساس دفاعیات و اتقاداتی که صورت گرفت در نهایت اکثریت مجلس محترم به قناعت نرسیدند و رای اعتماد خودشان را از وزیر برداشتند.

پایان پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۳:۳۲

27 Dec 2019