کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره دامپزشکي شهرستان اردل خبرداد:

واکسيناسيون 1500 راس دام سنگين در اردل عليه بيماري تب برفکي

6 شهريور 1397 ساعت 10:13

رئيس اداره دامپزشکي شهرستان اردل گفت:طرح واکسيناسيون تب برفکي از اول شهريور ماه در شهرستان اردل آغاز شد و تاکنون 1500 راس گاو و گوساله عليه بيماري تب برفکي واکسينه شدند.


داود ربيعي رئيس اداره دامپزشکي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز با بيان اين خبر گفت:بيماري تب برفکي يکي از بيماري‌هاي مهم ويروسي و واگيردار دام‌هاي اهلي و وحشي است و در کشور ما به عنوان بيماري بومي محسوب مي‌شود.

ربيعي افزود: گاهي همه‌گيري آن باعث خسارات و تلفات سنگين مي‌شود و هزينه‌هاي بيماري و درمان آن به صنعت دام کشور بسيار است.

وي ادامه داد: در برنامه‌هاي کنترل و ريشه‌کني بيماري‌هاي دامي، کنترل و ريشه‌کني بيماري تب برفکي يکي از اولويت‌ها محسوب مي‌شود.

ربيعي با بيان اينکه طرح واکسيناسيون تب برفکي از اول شهريور ماه در شهرستان اردل آغاز شدافزود: تاکنون ۱۵۰۰ راس گاو و گوساله عليه بيماري تب برفکي واکسينه شدند.

وي گفت:طرح واکسيناسيون تب برفکي تا پايان شهريورماه ادامه دارد وبا توجه به اينکه جمعيت دام سنگين شهرستان اردل ۵۵۰۰ مي باشد براي جلوگيري از اين بيماري تمامي دام ها واکسينه خواهند شد.

رئيس اداره دامپزشکي شهرستان اردل در پايان گفت:دامداران مي‌توانند در صورت بروز مشکل و يا مشاهده علائم بيماري در دام‌ها به اداره دامپزشکي شهرستان و يا درمانگاه‌هاي دامپزشکي شهرستان مراجعه کنند تا کارشناسان به موقع خدمات دهي مناسب را به دامداران ارائه دهند.

انتهاي پيام/۵۷۰ه


کد مطلب: 40189

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40189/واکسيناسيون-1500-راس-دام-سنگين-اردل-عليه-بيماري-تب-برفکي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir