۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۷۷

67 هزار ميليارد ريال در چهارمحال و بختياري سرمايه گذاري شد

استاندار چهارمحال و بختياري ميزان سرمايه گذاري طي 5 سال دولت تدبير و اميد، در اين استان را افزون بر 67 هزار ميليارد ريال عنوان کرد.
67 هزار ميليارد ريال در چهارمحال و بختياري سرمايه گذاري شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختیاری  در ايين تکريم و معارفه معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري افزود: طي اين مدت افزون بر ۲ هزار و ۹ طرح در اين استان با ۳۷ هزار ميليارد ريال هزينه در بخش دولتي بهره برداري شده است.

به گفته وي، در طول دولت تدبير و اميد نيز ۳۱۷ طرح با سرمايه گذاري ۳۰ هزار ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي به بهره برداري رسيده است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در هفته دولت بيش از ۲۴۰ طرح عمراني با افزون بر ۲ هزار ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد که از سوي بخش خصوصي نيز ۵۷ طرح با سرمايه گذاري ۲۹۰ ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

به گفته وي، يکي از نيازهاي استان چهارمحال و بختياري حضور بخش خصوصي در طرحهاي عمراني و زيربنايي است و بايد زمينه حضور سرمايه گذاران فراهم شود.

عباسي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري در نرخ مشارکت رتبه نخست کشور را دارد، افزود: اين نرخ مشارکت که بين سنين ۱۰ تا ۲۴ سال را شامل مي شود، در اين استان حدود ۴۴ درصد جمعيت معادل ۴۴۰ هزار نفر است که در هيچ استاني به اين اندازه نرخ مشارکت بالا نيست.

به گفته وي، اين نرخ مشارکت باعث افزيش نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري شده است.

عباسي سهم اين استان از بودجه هاي عمراني را بيش از ۵ هزار ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: اين در حالي است که اعتبار جاري استان با احتساب يارانه ها حدود ۲۰ هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.

به گفته وي، مسئولان اجرايي بايد ارتباط گسترده اي با مردم داشته باشند و کساني که تربيون در اختيار دارند در خصوص اعتبارات دولت و ايجاد توقع براساس اين اعتبارات تبيين گري کنند.

معاون جديد هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: بايد براي جذب سرمايه گذار در اين استان ظرفيت سازي شود.

الله کرم نصيري، ظرفيت هم استاني هاي شاغل در کشورهاي حوزه خليج هميشه فارس را براي استان مهم دانست و افزود: با برنامه ريزي مدون زمينه جذب اين سرمايه گذاران را مي توان در استان فراهم کرد.

وي سند آمايش استان را به عنوان يک قانون براي اجراي طرحهاي اقتصادي مهم ارزيابي کرد و گفت: اين سند در شهرستان ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

در پايان از زحمات سيامک سليماني و ملک محمد قربانپور تقدير و الله کرم نصيري به عنوان معاون جديد هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري معرفي گرديد.

انتهای پیام/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۰:۴۰

27 Dec 2019