کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین جزئیات از آتش سوزی در جنگل های مریوان/

4 نفر در عملیات اطفای حریق جان باختند/ حضور تیم های امدادی در منطقه تا مهار کامل شعله های آتش

3 شهريور 1397 ساعت 22:28

تعداد فوتی‌های آتش سوزی در مراتع مریوان در استان کردستان به چهار نفر افزایش پیدا کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا رضایی مدیر کل محیط زیست کردستان گفت: به دنبال وقوع آتش سوزی در جنگل های مریوان، تمامی امکانات محیط زیست کردستان برای کنترل این آتش سوزی بکارگیری شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دو دستگاه بالگرد نیز در منطقه حضور دارند و از ظرفیت های سایر ادارات نیز بهره برداری شده است.

مدیرکل محیط زیست کردستان افزود: در حال حاضر تلاش برای مهار آتش به صورت جدی دنبال می شود و انتظار داریم بتوانیم این پدیده را مهار کنیم.

در این آتش سوزی که از ظهر امروز شنبه در مناطق جنگلی این شهرستان شروع شده، جمعی از مردم محلی، فعالان زیست محیطی در کنار جنگلبانان برای مهار آتش سوزی تلاش می کنند.

منابع محلی می گویند: چهار نفر از فعالان زیست محیطی مریوان هم در جریان تلاش برای خاموش کردن آتش جنگل جان خود را از دست داده اند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

حسن نوری، معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به ادامه عملیات اطفای حریق و امداد رسانی در روستای پیله مریوان گفت: تعداد فوتی‌های این حادثه به چهار نفر افزایش پیدا کرده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

همچنین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: پس از اعلام این حادثه چهار تیم ارزیاب بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی در مورد علت حادثه نیز گفت: علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد به علت گرمای هوا رخ داده باشد و امیدواریم به زودی شاهد مهار آتش از سوی تیم‌های امدادی آتش نشانی باشیم. به همین منظور تیم‌های امدادی تا پایان عملیات در منطقه حاضر هستند و آمادگی دارند تا در صورت نیاز در امر امدادرسانی و پشتیبانی عملیات به منطقه وارد شوند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40162

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40162/4-نفر-عملیات-اطفای-حریق-جان-باختند-حضور-تیم-های-امدادی-منطقه-مهار-کامل-شعله-آتش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir