کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

نقش مافیای قدرت وابسته به دولت در نابه‌سامانی بازار ارز

1 شهريور 1397 ساعت 13:44

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مافیاهای قدرت وابسته به دولت را یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ ارز عنوان کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص اظهارات اخیر سیف، رییس سابق بانک مرکزی در مورد دستور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در افزایش قیمت دلار و تکذیب این موضوع از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: تمام این وضعیت حاصل بی‌تدبیری دولت است، چه توسط نهاوندیان و یا چه هر فرد دیگری.

وی با بیان اینکه دولت هیچ برنامه منسجمی در حوزه ارز نداشته است، افزود: دولت از یکسو نتوانست نقدینگی را مهار کند و از سوی دیگر هم مافیاهای قدرت مرتبط با دولت، تحریم‌ها و لو رفتن برخی شیوه‌های ورود دلار به کشور همه دست به دست هم داد تا برخی دلالان بازار ارز، این بازار را به سمتی ببرند که این نابه‌سامانی‌ها ایجاد شود.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت هم برنامه مشخصی برای برخورد با این نابه‌سامانی بازار ارز نداشت، هرچند اوایل با گران شدن ارز مشکلی نداشت و می‌خواست کسری بودجه را تامین کند اما در نهایت به دلیل بی‌برنامه‌گی اقتصادی کنترل این موضوع را از دست داد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: لذا تیم اقتصادی دولت تیم موفقی نبوده و در حال حاضر هم برنامه مشخص جهادی و انقلابی ندارد که بتواند اوضاع را سرو و سامان بدهد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 40142

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40142/نقش-مافیای-قدرت-وابسته-دولت-نابه-سامانی-بازار-ارز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir