۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۰۰۹۶
استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری:

کودتای ۲۸ مرداد، مُهر تائیدی بر غیرقابل اعتماد بودن نظام سلطه/برجام در نتیجه بی‌توجهی به حرف بزرگان رقم خورد

استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از درس‌هایی که کودتای ۲۸ مرداد به ایرانیان داد این بود که نمی‌توان به کشورهای استکباری اعتماد کرد و عدم توجه به این موضوع در برجام باعث شد به نقطه صفر برسیم.
کودتای ۲۸ مرداد، مُهر تائیدی بر غیرقابل اعتماد بودن نظام سلطه/برجام در نتیجه بی‌توجهی به حرف بزرگان رقم خورد
احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در سال ۱۳۳۲ دولت مردمی صرف نظر از عقایدی که داشتند بر سر کارآمد و این دولت نهضت ملی شدن نفت که پیش از مصدق مطرح بود را تصمیم داشت محقق کنند اما نظام سلطه آمریکا در همین حد هم اجازه نداد و نخواست ایران استقلال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در راستای جلوگیری از استقلال ایران برنامه‌ریزی‌هایی صورت داد و با کودتای ۲۸ مرداد آن نظام مردمی را از سر راه خود برداشت افزود: پیش از کودتای ۲۸ مرداد بسیاری از بزرگان در این خصوص هشدار داده بودند، اما از چند جهت این کودتا برای ما عبرت‌آموز است، یکی اینکه نمی‌توان به کشورهای استکباری اعتماد کرد همانگونه که قرآن فرموده، "یهودیان و مسیحیان هرگز از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه دست از آیین خود بردارید" بنابراین هرگز نمی‌شود به استکبار اعتماد کرد.

بسیج با بیان اینکه نباید هشدارهای دلسوزان را نادیده گرفت اضافه کرد: این درس دومی است که از کودتای ۲۸ مرداد می‌توان گرفت، در آن زمان مرحوم آیت‌الله کاشانی درخصوص اتفاقاتی که در شرف وقوع است به دولت هشدارهایی داده بود، اما متاسفانه دولت‌مردان آن زمان  گوش به این هشدارها ندادند و نتیجه آن را هم دیدند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری سومین درسی که از کودتای ۲۸ مرداد می‌توان گرفت را لزوم آگاهی و بصیرت مردم عنوان و ادامه داد: مردم نباید این نکته را از یاد ببرند که باید به حرف بزرگان و تاکیدات آن‌ها توجه داشته باشند.

وی با اشاره به سخن امام علی (ع) در نهج‌البلاغه یاآور شد: امام علی (ع) در این بخش این نکته را تذکر می‌دهند که من با پیشینیان زندگی نکردم ولی آنقدر تاریخ آن‌ها را خواندم و به درست و غلط زندگی آن‌ها توجه کردم که بتوانم برای زندگی امروزم از آن‌ها درس بگیرم، همچنین در ضرب‌المثلی عربی آمده است که این مردم همان مردمند و روزگار هم واحد است و این یعنی اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است دوباره تکرار می‌شود.

بسیج ادامه داد: بنابراین می‌توان از آنچه که مایه سلطه و شکست و یا اینکه مایه پیروزی پیشینیان شد درس گرفت و راه درست را انتخاب کرد، ایران اگر به برجام ورود داشت به این علت بود که عده‌ای به گذشته نگاه نکردند و حرف بزرگان و رهبر انقلاب را که با علم برایشان دلیل آوردند را قبول نداشتند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آن روز افرادی را که در مورد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا هشدار دادند دلواپس خطاب کردند اما امروز و بعد از چند سال به حرف بزرگان رسیدند و در نقطه صفر قرار گرفتیم.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص فرهنگ‌هایی که مسلمانان را زیر سلطه می‌برند خاطرنشان کرد: در قرآن اسمی از یک حاکم خاص آورده نشده است، اگر کسی اهل سیاست باشد و تاریخ را مطالعه کرده باشند می‌داند نظام استکبار و صهیونیست به چه معناست، بنابراین ساده‌اندیشانه یا خباثت‌آمیز است که کسی بگوید بدعهدی از سوی ترامپ است.

بسیج اضافه کرد: در تفاوت اشخاص شکی نیست، اما در نظام استکباری ممکن است یکی با پنبه سر ببرد و یکی با اَره و این دلیل بر قابل اعتماد بودن استکبار نمی‌باشد، با توجه به توصیه‌های قرآن اعتماد به غرب و نظام سلطه از اصل و ریشه غلط است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۰:۰۶

27 Dec 2019