۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۰۰۰۵
شهرستان فارسان

فارسان مقصد ۲۰۰ هزار گردشگر/نبود امکانات رفاهی مهم‌ترین معضل برای مسافران است

شهرستان فارسان ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی دارد و همواره یکی از مقاصد گردشگران است اما متاسفانه برخی از کاستی‌ها باعث شده تا مسافرانی که این شهرستان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند با مشکلاتی مواجه شوند.
فارسان مقصد ۲۰۰ هزار گردشگر/نبود امکانات رفاهی مهم‌ترین معضل برای مسافران است
به گزارش جهانبین نیوز، شهرستان فارسان به لحاظ طبیعی و تاریخی دارای جاذبه‌های بسیاری بوده که به واسطه این جاذبه‌ها همواره یکی از مقاصد ثابت گردشگران است در زیر به برخی از این جاذبه‌ها اشاره شده است:

پیرغار

در کنار روستای ده چشمه شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری منطقه گردشگری به نام «پیرغار» وجود دارد که به‌واسطه داشتن آثار تاریخی و گردشگری فراوان و قرار گرفتن این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در کنار هم شهرت بسیار زیادی پیداکرده است.

به‌طورکلی گردشگاه «پیرغار» با چشمه پرآب، آبشار زیبا و درختان سرسبز در فصول مختلف سال به‌ویژه بهار و تابستان، گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جلب می‌کند. این منطقه در تابستان و بهار یکی از شلوغ‌ترین مراکز گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و سالانه هزاران نفر به این منطقه سفر می‌کنند.

                            
 
منطقه پیرغار به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران به شمار می‌رود. مسافرانی که قصد سفر به منطقه تاریخی و گردشگری پیرغار را دارند، باید به شهرستان فارسان در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است، سفر کنند.

جاده این منطقه آسفالت بوده و این منطقه گردشگری از امکانات مختلف پارکینگ، رستوران و باغ گردشگری، فروشگاه و... نیز برخوردار است.
                         
 وجود کتیبه‌های تاریخی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است که مسافران و گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

                           
چشمه قلعه

 تفرجگاه چشمه قلعه واقع در شرق شهر فارسان، یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چهارمحال و بختیاری با چشم‌اندازی زیباست که در ۳۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
این گردشگاه در کنار چشمه‌ای مصفا ایجادشده و همه‌ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.
 
درختان کهن‌سال و فضای سرسبز و چشم‌نواز اطراف این چشمه، هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.
 
تفرجگاه چشمه قلعه همچنین دارای قناتی تاریخی به قدمت ۲۰۰ سال است.
 
نزدیکی به مراکز خدماتی در شهر فارسان، جاده آسفالت، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکو‌های نشیمن برای خانوار‌ها و نزدیکی به گردشگاه تاریخی پیرغار از مزایای کانون گردشگری چشمه قلعه به شمار می‌رود.
 
این گردشگاه در کنار چشمه‌ای مصفا ایجادشده و همه‌ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.
 
درختان کهن‌سال و فضای سرسبز و چشم‌نواز اطراف این چشمه، هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.
 
تفرجگاه چشمه قلعه نیز دارای قناتی تاریخی به قدمت 200 سال است.


غار سراب

غار سراب یکی از جاذبه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است که در 56 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد (مرکز استان) و 8 کیلومتری جنوب غربی شهر باباحیدر از توابع شهرستان فارسان در مسیر روستای امیدآباد در دره‌ای زیبا قرار دارد.
                            
این غار دارای دو دهانه می‌باشد که از یکی از دهانه‌های آن آبی خروشان و خنک بیرون می‌ریزد (ورودی ایمن غار در حدود 20 متر بالاتر از دهانه آبروی آن قرار دارد و گفته می‌شود در سال 1362 خورشیدی به وسیله رعد و برق ایجاد شده است). این غار در دو طبقه ایجاد شده که از 15 تا 25 متر با یکدیگر اختلاف ارتفاع دارند. طبقه پایین قسمت اصلی غار را شامل می‌شود و طول آن به کیلومترها می‌رسد اما به دلیل وجود موانع طبیعی، بیش از 600 متر از غار قابل دسترسی نیست. ارتفاع سقف غار در برخی نقاط به 15 متر می‌رسد و در تالار طولانی آن قندیل‌های آهکی زیبایی دیده می‌شود.

نزدیکی به مراکز خدماتی در شهر فارسان، جاده آسفالت، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکو‌های نشیمن برای خانوار‌ها و نزدیکی به گردشگاه تاریخی پیرغار از مزایای کانون گردشگری چشمه قلعه به شمار می‌رود.

در سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مناطق گردشگری شهرستان فارسان دیدن کرده اند

فرماندار شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار داشت: منطقه گردشگری پیرغار نقش مهمی در افزایش ورود گردشگر و مسافر به شهرستان فارسان داشته است.

مرداس طاهری بیان کرد: هم اکنون مسافران و گردشگران از استان های مختلف کشور از جمله اصفهان و خوزستان به این منطقه سفر می‌کنند.

فرماندار شهرستان فارسان اظهار داشت: شهرستان فارسان ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی دارد که جذب سرمایه‌گذار در این منطقه از مهم‌ترین اهداف مسئولان شهرستان است.

طاهری تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری از مهم‌ترین اهداف مسئولان شهرستان است که این امر با ورود سرمایه‌گذار محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: به واسطه وضعیت بسیار مناسب آب و هوایی که در شهرستان فارسان وجود دارد و همچنین زیرساخت‌های مناسب گردشگری در سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مناطق گردشگری و تاریخی شهرستان فارسان دیدن کرده اند.

وی تصریح کرد: مهمترین مناطق های که مورد بازدید گردشگران قرار گرفته منطقه نمونه گردشگری پیرغار و همچنین کاخ سردار اسعد جونقان، منطقه گردشگری چشمه قلعه فارسان و غار سراب در بخش باباحیدر بوده است که بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده است.

                           
 
امکانات رفاهی و خدماتی منطقه پیرغار چهارمحال و بختیاری افزایش یابد

یکی از اهالی روستای ده چشمه در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به اینکه وجود منطقه گردشگری پیرغار نقش مهمی در جذب مسافر و گردشگر به شهرستان فارسان داشته است، بیان کرد: ورود مسافر و گردشگر به این منطقه موجب افزایش درآمد مردم منطقه شده است.
 
محمدی بیان کرد: مسافران و گردشگران در فصل‌های مختلف سال به این منطقه سفر می‌کنند و فروشگاه‌های این منطقه به خاطر ورود مسافر و گردشگر رونق گرفته است.

وی بیان کرد: در برخی ایام سال به علت ورود مسافر و گردشگر بی‌شمار امکان خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگران نیست و ضرورت دارد توسعه این منطقه موردتوجه بیشتر قرار گیرد و امکانات رفاهی و خدماتی آن گسترش یابد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ از آنجایی که توجه به بحث گردشگری اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند زمینه درآمد برای بسیاری از شهروندان باشد می‌طلبد مسئولان امکانات رفاهی لازم را برای گردشگران فراهم سازند تا هم آن‌ها از حضور در این استان لذت ببرند و هم مردم استان بتوانند با بهره‌گیری از این صنعت کسب درآمد کنند.
انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۳۰

27 Dec 2019