۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۰۰۰۲
به بهانه روز خبرنگار:

خبرنگاران درد همه را می گویند اما چه کسی درد خبرنگاران را می گوید؟!

خبرنگاران درد و مشکلات همه مردم را بازگو می کند اما وقتی به مشکلات خود می رسد چیزی نمی نویسد
خبرنگاران درد همه را می گویند اما چه کسی درد خبرنگاران را می گوید؟!
به گزارش جهانبین نیوز ؛ ۱۷ مرداد به ياد «محمود صارمي» خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان توسط نيروهاي افراطي طالبان به شهادت رسيد، به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شد.

خبرنگار هر چند واژه آشنا براي همه است اما هنوز بسياري از مردم مرارت ها و دشواري هاي اين شغل پرمخاطره را نمي دانند.

خبرنگار و روزنامه نگار با خلق بهترين آثار و واژه ها در تلاش است درد و مشكلات همه مردم را بازگو كند اما وقتي كه به مشكلات خود مي رسد چيزي نمي نويسد.

خبرنگاران براي اطلاع رساني به موقع اطلاعات و اخبار را از مبادي مختلف كسب مي كنند و آن را در سريع ترين زمان در اختيار مردم قرار مي دهند. در اين راه مصائب و مشكلات مختلفي را تحمل مي كنند. كمترين اين مصائب دشنام است.

میخوانیم اززبان برخی خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری دردل ها و مشکلات عدیده آن ها

نداشتن امنیت شغلی بزرگترین مشکل یک خبرنگار

سمیه پناهنده خبرنگار ایرنا در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت : خبرنگاران براي آگاهي جامعه وظيفه مهمي ايفا مي‌كنند .

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری مشکلات عدیده ای را تحمل می کنند بیان داشت: آن ها با دریافت کمترین حقوق بیشترین زحمت ها را می کشند.

پناهنده ادامه داد: متاسفانه ما هیچگونه امنیت شغلی نداریم که حداقل خیالمان راحت باشد که بعد از سال ها خدمت کردن با حداقل حقوق بتوانیم بازنشسته شویم.



لمس حس درد مردم بدترین خاطره یک خبرنگار

سمیه نظری زاده خبرنگار خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز با اشاره به اینکه به نظر می رسد مشکلات خبرنگاران قابل حل نیستن و آب در هاون کوبیدنه اظهار کرد: دوست دارم از خاطرات خوب و بد این حرفه صحبت کنم.

وی از خاطره بد خود در حرفه خبرنگاری گفت و ادامه داد: لمس و حس درد مردم خاطره بد یک خبرنگار است و زمانی که پای در دل مردم مینشینی و آن ها فکر میکنند ما میتونیم کاری بکنیم در حالی که کاری از دست ما ساخته نیست.

نظری زاده انتخاب خبر او به عنوان بهترین خبر در خبرگزاری کل کشور و دیدار با خانواده منا حیدری که مقدمه ای برای حضور وزیر بهداشت، خدام امام رضا(ع) و تقبل هزینه های جاری این دختر بچه کوچک و متاسفانه بیمار را از خاطره های خوش خودش عنوان کرد.



روز خبرنگار فقط یک اسم معمولی با یک اسم قشنگ
مریم بیگی خبرنگار خبرگزاری فارس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: خبرنگاران تنها یک روز از سال مختص آن هاست و آن روز تمامی مسئولان دم از برطرف کردن مشکلات صنفی این قشر از جمله بیمه خبرنگاری، حقوق ثابت، کارت خبرنگاری و فراهم کردن امنیت شغلی آن ها می زنند اما این وعده ها بعد از اتمام روز خبرنگار به فراموشی سپرده می شود.زیرا هیچ مرجع نظارتی برای پیگیری مطالبات خبرنگاران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران همیشه در بحران ها و رویدادهای خبری مهم جزو اولین کسانی هستند که در کنار نیروهای امدادی و مسئولان حاضر می شوند و به وظیفه خود که اطلاع رسانی دقیق و سریع عمل می کنند و در این راه با مشکلات بسیاری که کمترین آن توهین از سوی برخی از نیروهای حراستی حاضر در محل است روبه رو می شوند.

بیگی اذعان داشت: احساس مسئولیت خبرنگاران در این برهه به همین جا ختم نمی شود و حتی مشاهده شده خبرنگاران و عکاسان خبری در مواقع بروز حادثه علاوه بر اطلاع رسانی هم پای نیروهای امدادی به کمک مردم آسیب دیده شتافتند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز شاهد ورود عده ای بازاریاب به فضای رسانه ای استان هستیم که نمی توان نام خبرنگار بر آن ها نهاد بیان داشت: افرادی که منافع و مشکلات عام را قربانی مطالبات شخصی خود می کنند و سعی دارند با مسموم کردن فضای مطالبه گری در بین قشر خبرنگار مطالبات مردمی را دست مایه رسیدن به اهداف خود قرار دهند و می طلبد که خبرنگاران هوشیار رسانه ها نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و اجازه فعالیت افراد سودجو را در فضای رسانه ای ندهند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ خبرنگار صادقانه مي‌نويسد، مي‌نويسد براي ساختن فرهنگ غني، مي‌نويسد براي ساختن كشوري آباد و آزاد، براي ساختن بهترين‌ها براي ايران و ايراني؛ اينان همواره در عمق جامعه زندگي مي‌كنند و سلامت فرهنگي و فكري هر جامعه‌اي، مرهون تلاش‌هاي شبانه روزي آنهاست. روز خبرنگار، روزي است كه گويي قلم، اين مقدس‌ترين عامل سوگند آسماني بار ديگر به مظهر درخششي تبديل شده كه حكايت‌گر زندگي تابناك رهپوياني مي‌شود كه همواره با قلم پيوندي جاودانه بسته‌اند.

گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی
انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۰:۳۸

24 Jan 2020