۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۹۹۸۹
سرپرست دانشگاه شهرکرد:

ایجاد سه رشته جدید در دانشگاه شهرکرد/تکمیل دو خوابگاه خیری تا شهریورماه

سرپرست دانشگاه شهرکرد به رایزنی‌هایی با مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد سه رشته جدید اشاره و گفت: بر این اساس مسئولان وزارتخانه به این نتیجه رسیدند که پتانسیل‌های لازم برای راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه شهرکرد وجود دارد.
ایجاد سه رشته جدید در دانشگاه شهرکرد/تکمیل دو خوابگاه خیری تا شهریورماه
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد اظهار کرد: این دانشگاه با بیش از ۳۳۳ عضو هیأت علمی، بیش از ۳۰۰ کارمند و ۶ هزار دانشجو در سه مقطع تحصیلی فعالیت دارد.

وی به ۵۳ رشته-گرایش در مقطع کارشناسی، ۸۲ رشته-گرایش در کارشناسی ارشد، ۴۸ رشته-گرایش در مقطع دکتری تخصصی و یک رشته-گرایش در مقطع دکتری حرفه‌ای در دانشگاه شهرکرد خبر داد و بیان داشت: دانشگاه هشت دانشکده فعال دارد.

کریمی از پیشرفت ۷۰ درصدی دانشگاه بروجن خبر داد و بیان داشت: درحال حاضر به علت عدم تخصیص بودجه مراحل ساخت این دانشگاه متوقف شده است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد به فعالیت ۶ پژوهشکده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ مرکز شتاب‌دهی و نوآوری و در سال ۹۶ مرکز تخصصی آپا در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی شدند.

وی اضافه کرد: براساس پایگاه استنباطی علوم اسلامی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد از با کیفیت‌ترین تحقیقات در میان دانشگاه‌های کشور برخوردار است و رتبه پنجم دانشگاهی در این بخش را به خود اختصاص داده است؛ همچنین دانشکده‌های فنی و مهندسی و منابع طبیعی این دانشگاه نیز از دانشکده‌های مطرح در کشور هستند.

کریمی از افزایش ۱/۵ برابری پایان‌نامه‌ها در حوزه پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: تا پایان تیرماه تعداد مقالات ارائه شده در همایش‌های بین‌المللی که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد ۷۲ اثر بوده است و سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ مقاله به چاپ می‌رسند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: با توجه به اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته، دانشگاه شهرکرد توانست با سایر دانشگاه‌ها رقابت کند و در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ توانست دانشجوی خارجی جذب کند، در حال حاضر سه دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های ادبیات، ریاضی و حقوق در انشگاه شهرکرد در حال تحصیل هستند و شرایط و امکانات برای جذب دانشجو فراهم است.

وی به حمایت از اعضای هیئت علمی برای حضور در کنفرانس‌های خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: تلاش بر این است که از اساتید ایرانی و خارجی در دانشگاه‌های دیگر کشورها دعوت شود تا در همایش‌ها، کنفرانس‌ها و برنامه‌هایی که در این دانشگاه برگزار شد حضور داشته باشند.

کریمی به رایزنی‌هایی با مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد سه رشته جدید اشاره و تاکید کرد: بر این اساس مسئولان وزارتخانه به این نتیجه رسیدند که پتانسیل‌های لازم برای راه‌اندازی این رشته‌ها در دانشگاه شهرکرد وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو خوابگاه خیرساز با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در دانشگاه شهرکرد ایجاد شد و هر کدام از این خوابگاه‌ها ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و با تکمیل آن‌ها تا شهریورماه دانشجویان دختر دیگر نیازی به خوابگاه ندارند اما برای دانشجویان پسر کمبود فضای خوابگاهی وجود دارد.

کریمی با اشاره به دو برابر شدن وام‌های دانشجویی افزود: هشت نوع وام مختلف به دانشجویان دانشگاه شهرکرد پرداخت می‌شود که شامل وام خوابگاه، وام شهریه و... هستند.

وی با بیان اینکه اردوهای مختلفی برای دانشجویان دانشگاه شهرکرد اعم از اردوهای فرهنگی همچون طرح ولایت برگزار شده است، ادامه داد: خیرین به غیر از کمک در ساخت خوابگاه در تجهیز بخش‌های مختلف دانشگاه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در دانشگاه شهرکرد اقدامات موثری برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۱۷

26 Dec 2019