۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۹۹۳۰
رکورددار اهدای خون در کشور:

۱۵۸ بار خون، هدیه کرده‌ام/ مردم، اهدای خون را مانند نماز خواندن برخود واجب کنند

یکی از رکوردداران در بحث اهدای خون در کشور گفت: مسلمانان زمانی که موذن اذان می‌گوید دست از هر کاری می‌کشند و برای نماز خود را مهیا می‌کنند، اگر ملت ایران و همه مردم دنیا، اهدای خون را مانند نماز خواندن بر خود واجب بدانند و هر سه ماه یک بار، مانند زمانی که اذان پخش شده است مشاتاقانه برای اهدای خون حاضر شوند، واقعا تحول عظیمی در بحث انتقال خون ایجاد می‌شود.
۱۵۸ بار خون، هدیه کرده‌ام/ مردم، اهدای خون را مانند نماز خواندن برخود واجب کنند
محمدامین جنیدی جعفری یکی از رکوردداران در بحث اهدای خون در کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛اظهار کرد: در سال ۵۸ یعنی زمانی که نوجوان بودم در یکی از دوره‌های هفتگی هیئت مذهبی به پیشنهاد یکی از افراد حاضر در هیئت به نام ناصر رخ، صیغه برادری خواندیم و از همان زمان با هم قرار گذاشتیم که خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند خون اهدا کنیم و از آنجایی که رِنج سنی مناسب برای اهدای خون از ۱۸ تا ۶۵ سال است و ما در آن دوران هنوز به ۱۸ سال نرسیده بودیم بااستفاده از قوانین خاصی توانستیم خون اهدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افرادی که آن روز با هم برادر شدیم شهید و تعدادی به حدی جانباز شده‌اند که دیگر نمی‌توانند خون اهدا کنند ادامه داد: خودم هم در جبهه حضور داشتم و در حال حاضر جانباز هستم اما با وجود ترکش‌ها بسیاری که در بدنم هست، شرایط لازم برای اهدای خون را دارم و کمافی‌السابق خون اهدا می‌کنم.


جنیدی خاطرنشان کرد: تاکنون در ۲۸ استان حضور یافتم و به طور نمادین خون اهدا کردم، و درحال حاضر فقط سه استان همدان، یزد و یاسوج باقی مانده و بعد از حضور در این استان‌ها و اتمام برنامه ایران‌پیمایی در نظر دارم با همکاری سازمان انتقال خون به کشورهایی که مدنظر سازمان است بروم و در آن‌جا خون بدهم و این منوط به این است که بتوانم اسپانسر پیدا کنم و هنوز قطعی نیست.

این اهداکننده خون بیان داشت: در سفر به برخی از استان‌ها برای اهدای خون با افرادی آشنا می‌شدم که هنوز خون اهدا نکرده بودند و به قول معروف رای اولی بودند، که با تشویق‌هایی که انجام شد در استان‌های گلستان و خراسان رضوی چند نفر در این راه همراهیمان کردند.

جنیدی افزود: تاکنون ۱۵۸ بارخون اهدا کردم و اهدای خون را بسیار دوست دارم به همین دلیل سعی می‌کنم برنامه اهدای خون را همواره داشته باشم.

وی با اشاره به دوره جوانی خود و همزمانی این دوران با انقلاب و دفاع مقدس و هیجانات این دوران بیان داشت: به جوانان امروزی توصیه می‌کنم به دنبال این باشند که اسلام ناب محمدی را بشناسند و به دیگران بشناسانند و انتقال خون یکی از این محورها است که باید هم از مزایای آن مطلع باشند و هم آن را به دیگران معرفی نمایند و به این ترتیب فرهنگ‌سازی لازم برای انتقال خون صورت بگیرد.

 
این اهداکننده خون ادامه داد: من سه فرزند دختر دارم که دوتای آن‌ها به علت ضعف جسمانی قادر به اهدای خون نیستند اما فرزند آخرم به علت آنکه شرایط لازم بدنی را برای انتقال خون دارد تداوم‌دهنده راه من است اما نه به شدت من، ضمن اینکه من به دوستان و آشنایان خود هم اهدای خون را توصیه می‌کنم.

جنیدی تاکید کرد: مسلمانان زمانی که موذن اذان می‌گوید دست از هر کاری می‌کشند و برای نماز خود را مهیا می‌کنند، اگر ملت ایران و همه مردم دنیا، اهدای خون را مانند نماز خواندن بر خود واجب بدانند و هر سه ماه یک بار، مانند زمانی که اذان پخش شده است مشاتاقانه برای اهدای خون حاضر شوند، واقعا تحول عظیمی در بحث انتقال خون ایجاد می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدامین جنیدی جعفری در تیرماه سال ۹۵ شهرکرد را به‌عنوان بیستمین مقصد برای اهدای خون انتخاب کرد و با حضور در این شهر اقدام به اهدای خون نمود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۸:۱۲

27 Dec 2019