کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردشگری/

آبشار دره عشق، تجربه‌ای از عشق و زندگی

6 مرداد 1397 ساعت 8:42

آبشار دره عشق (معدن) در فاصله ۱۱۰ كيلومتري شهركرد در منطقه مشايخ شهرستان كيار در نزديكي روستاي دره عشق قرار گرفته است، در كنار اين آبشار رود كارون جريان دارد و در اطراف آبشار انارستان‌ها و شاليزارهاي روستاي دره عشق و دورك شاهپوري فضاي شگفت‌انگيزي را به وجود آورده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ آبشار دره عشق (معدن) در فاصله ۱۱۰ كيلومتري شهركرد در منطقه مشايخ شهرستان كيار در نزديكي روستاي دره عشق قرار گرفته است.

اين آبشار با سرعت زياد از دل كوه بيرون مي‌آيد و بيش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. در كنار اين آبشار رود كارون جريان دارد و در اطراف آبشار انارستان‌ها و شاليزارهاي روستاي دره عشق و دورك شاهپوري فضاي شگفت‌انگيزي را به وجود آورده است و فصول بهار و تابستان وقت مناسبي براي بازديدكنندگان مي‌باشد.

اين آبشار كه ارتفاع آن به صد متر می‌رسد از دل كوه با سرعت زيادی بيرون می‌جهد و منظره بديعی پديد می‌آورد.


در جنب اين فضا رودخانه كارون به آرامی جاری است و امكانات بهره‌برداری سياحتی متعددی را فراهم می‌آورد.


همچنین روستاي معروفي به نام دورك اناری كه دارای انارستان‌های بزرگ و مزارع شاليزاری جالب توجه است در نزدیکی این آبشار قرار دارد که مجموعه اين عوامل پيوستگی فضای شگفت‌انگيزی را فراهم می‌آورند و می‌توانند مدت‌های درازی ناظر و بيننده را به خود مشغول دارند.

این درحالی است که در چهارمحال و بختیاری به سبب آب و هوای سرد رویش انار ممکن نیست اما از آنجایی که روستای دورک اناری در منطقه گرمسیر استان واقع شده دارای انارستان‌های بیشماری می‌باشد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39905

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39905/آبشار-دره-عشق-تجربه-ای-زندگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir