۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۹۸۷۶
به مدت یک ساعت و ۴۲ دقیقه؛

طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می شود

روز جمعه طولانی ترین خسوف جهان در صد سال اخیر رخ خواهد داد و بسیاری از مردم علاقمند به تماشای این پدیده جذاب و منحصر به فرد هستند.
طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ اما خسوف یادشده در همه نقاط جهان قابل دیدن نخواهد بود و در عوض مردم برخی کشورهای جهان از فرصت استثنایی برای مشاهده آن برخوردارند.

خسوف جمعه هفته آینده بر اساس برآوردهای به عمل آمده بیش از ۱۰۰ دقیقه به طول خواهد انجامید ولی پدیده مذکور در آمریکای شمالی قابل رویت نخواهد بود و لذا شهروندان آمریکا و کانادا برای مشاهده آن چاره ای جز سفر به دیگر کشورها ندارند.

علاقمندان به تماشای این خسوف منحصر به فرد باید در زمان وقوع این رویداد در خاورمیانه، شرق آفریقا یا غرب و جنوب شرق آسیا و هند به سر ببرند. با توجه به گرمای تابستان و شرایط جوی پایدار در بسیاری از نقاط جهان می توان انتظار داشت که در صورت حضور در این مناطق مشاهده پدیده خسوف ممکن باشد.

ناسا پیش بینی کرده که خسوف روز جمعه یک ساعت و ۴۲ دقیقه به طول بینجامد. البته کل این فرایند یعنی آغاز خسوف و تکمیل و سپس برطرف شدن آن حدود ۶ ساعت و ۱۳ دقیقه طول خواهد کشید.

اهمیت خسوف روز جمعه ناشی از طولانی بودن آن و همین طور قرار گرفتن ماه، خورشید و زمین در یک خط مستقیم کاملاست. خسوف به طور تئوریک نمی تواند بیش از یک ساعت و ۴۷ دقیقه به طول بینجامد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۴:۴۶

27 Dec 2019