۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۳۹۸۶۱
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری تامین‌کننده ۶۰ درصد خوراک آبزیان در کشوراست

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به، تولید ۸۰ هزار تن معادل ۶۰ درصد خوراک آبزیان کشور گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تن خوراک آبزیان از این استان به خارج از کشور صادر شد.
چهارمحال و بختیاری تامین‌کننده ۶۰ درصد خوراک آبزیان در کشوراست
ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: روزانه ۳۰۰ تن خوراک آبزیان در این استان تولید و ۱۵ درصد آن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر ۵ میلیون دلار خوراک آبزیان مرغوب طی سه ماه نخست سال جاری در ۷۰ نوع متنوع به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکیه، لبنان و جمهوری نخجوان صادر شده است.

غریب با اشاره به، تولید ۸۰ هزار تن معادل ۶۰ درصد خوراک آبزیان کشور تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تن خوراک آبزیان ازاین استان به خارج از کشور صادر شد.

وی، رونق صدور موادغذایی سالم و مشتری‌پسند دامی استان به خارج را دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با ۶ خط تولید در دو واحد مجزا فعال است که روزانه ۳۰۰ تن انواع خوراک آبزیان سردآبی و گرمابی را تولید می‌کند.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: متخصصان واحدهای صنعتی استان توانسته‌اند در کمتر از ۱۰ سال زنجیره تولیدی و صنعتی خود را در شیلات و آبزیان تکمیل کنند.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلای کشور را دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۵:۲۸

27 Dec 2019