کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز جمعه لردگان/

امام جمعه موقت لردگان، بر ضرورت صرفه جويي در مصرف آب تاکيد کرد

29 تير 1397 ساعت 15:21

امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به شرايط کم آبي در کشور گفت: مديريت مصرف و نهادينه کردن فرهنگ صرفه جويي مي تواند نقش بسزايي در گذر از بحران کم آبي موجود در کشور داشته باشد.


 به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام حسين قاسمپور امام جمعه موقت لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته با اشاره سخن حضرت علي (ع) گفت: اهل تقوا کساني هستند که اولاً راستگو  هستند ، خلف وعده نمي کنند  ، دومين مسئله امانت دار هستند ، اگر مسئول است امانت دار راي مردم و اعتماد مردم است و اگر مسئول نيست امانت دار  آبروي و راز هاي مردم و آمت دار ... است  و سوم اهل تقوا اهل وفادارند و بر عهدي که مي بندند بر سر عهد خود هستند .

قاسم پور اشاره داشت، در اسلام به وفاي به عهد خيلي مورد توجه قرار گرفته شده اگر با کسي عهدي کرديد حتما به آن عهد عمل کنيد زيرا سفارش خداوند در قرآن کريم است .

وي در ادامه به دهه کرامت اشاره کرد گفت : دهه کرامت دهه اي است که شروعش با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع و خاتمه اش با ولادت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) پايان مي يابد.

خطيب جمعه لردگان افزود:  در اين دهه کريمه اهلبيت حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرانقدر امام هشتم حضرت امام رضا (ع) و ولاد حضرت امام رضا(ع) با برگزاري جشن ها و برنامه هاي شاد دل مومنين را شاد کنيد و کساني که توانائي دارند به زيارت امام رضا(ع) بروند و از فيوضات آن بهره مند شوند .
 
وي، زيارت امام زادگان را سفارش کرد زيرا آنها اولادان امامان معصوم (ع) هستند و براي اسلام و دين اسلام وگسترش اسلام در جهان مورد تهاجم قرار گرفتند و به شهادت رسيدند .

قاسمپور در ادامه با اشاره به زبان بلاي جان مومنين است گفت : مواظب زبان خود باشيد زبان بلاي جان مومنين است گاهي تهمت و گاهي غيبت اين زبان را افسار کنيد و در دست بگيريد نه اينکه زبان شما را افسار کند و هر کجا خواست بکشاند .

قاسمپور مردم را به مصرف درست آب آشاميدني دعوت کرد و گفت: در مصرف آب دقت کنيد صرفه جوئي کم مصرف کردن نيست اما اسراف نشود؛ در کشور استراليا روي شير هاي آب شان حديث پيامبر اکرم (ص) نوشته شده است اما در کشور اسلامي ايران به آن عمل نمي شود سرانه مصرف در کشور هاي توسعه يافته و پيشرفته از ايران اسلامي خيلي کمتر است علي رغم بارشهاي زيادي که در آن کشورها مي بارد .

وي خطاب به مسئولين استاني گفت : عزيزان مسئول در استان عدالت را رعايت فرمائيد 45درصد جمعيت روستائي استان ما در لردگان زندگي مي کنند از 350 هزار نفر جمعيت روستائي در استان 160هزار نفر جمعيت آن درروستاهاي لردگان سکونت دارند و زندگي مي کنند بر همين اساس اعتبارات را تقسيم کنيد تا عدالت رعايت شود .

 وي به مشکلات بوجود آمده در شهرداري لردگان  نيزاشاره کرد و گفت : اميد وارم در دو روز آينده با آمدند گروهي از مسئولين استاني اين مشکلات بر طرف شود تا مردم شهر لردگان از اين زيادتر ضرر اين ندانم کاريها را نخورند و اميدوارم تصميماتي که گرفته مي شود قربة الي الله باشد.

 انتهاي خبر/630 ل
 


کد مطلب: 39833

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39833/امام-جمعه-موقت-لردگان-ضرورت-صرفه-جويي-مصرف-آب-تاکيد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir