۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۹۷۹۵
صداقت در امانت!

جوانمردی در اوج جوانی!/ دست رد سرباز نیکوکار کوهرنگی به سینه خیانت

سرباز وظیفه رضا دارایی حسین پور از نیروهای وظیفه جمعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ و از سربازان وظیفه‌شناس در این استان است که چندی پیش مبلغی پول پیدا و به صاحبش بازگردند.
جوانمردی در اوج جوانی!/ دست رد سرباز نیکوکار کوهرنگی به سینه خیانت
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرباز وظیفه رضا دارایی حسین پور از نیروهای وظیفه جمعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ و از سربازان وظیفه‌شناس در این استان است که چندی پیش مبلغی پول پیدا و به صاحبش بازگردند.

این سرباز وظیفه‌شناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۲۵ سال سن دارم و در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه تحصیل کردم، ۹ ماه است که به خدمت مقدس سربازی اعزام شده‌ام.

وی با اشاره به اینکه برای خرید کیف ورزشی به مغازه مراجعه کردم اضافه کرد: بعد از بازگشت به منزل اقدام به تمیز کردن کیف کردم تا وسایلم را در آن قرار دهم که ناگهان متوجه شدم مبلغ ۵ میلیون ریال در یکی از جیب‌های کیف قرار دارد.

حسین‌پور ادامه داد: بلافاصله بعد از یافتن پول با فرمانده‌ام تماس گرفتم و درخواست کردم برای بازگرداند پول‌ها به صاحبش من را همراهی کند، بعد از مراجعه به مغازه متوجه شدم مغازه‌دار فراموش کرده این مبلغ پول را در کیف قرار داده و بعد از آنکه پول را به وی تحویل دادیم بخاطر آورد.

وی تاکید کرد: پولی را که حق مردم است و می‌دانم حاصل زحمات دیگران است، هرچند مقدارش کم باشد، نمی‌توانم برای خودم نگه دارم و با وجود اینکه خودم در مضیقه مالی هستم اما اصلا به دنبال پول بادآورده نیستم و از ورود حق‌الناس به زندگیم واهمه دارم.

سرباز وظیفه‌شناس کوهرنگی ادامه داد: من خودم هم کار می‌کنم و می‌دانم با چه سختی باید کار کرد و هرکس با امید سختی کار را به جان می‌خرد، بنابراین انگه داشتن این پول را نزد خودم درست ندانستم و به صاحبش باز گردندم.

حسین پور یادآور شد: در زمان تحویل پول فقط به این فکر می‌کردم که با بازپس دادن آن می‌توانم یک خانواده را خوشحال کنم و با همین انگیزه پول‌ها را بازپس دادم چون در این شرایط اقتصادی حتی مقدار کم پول هم می‌تواند مشکلی از خانواده‌ها را حل کند.

این سرباز وظیفه‌شناس در انتها گفت: توکل به خدا بهترین راه برای رفع مشکلات است و هیچگاه نباید به دنبال آن بود که از راه حرام و غیرمعقول کسب درآمد کرد چون پولی که انسان پیدا می‌کند، کم یا زیاد حق‌الناس است که باید به صاحبش بازگردانده شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۷:۰۰

29 Dec 2019